سه‌شنبه 10 مهر 1403

داور کویتی بازی پرسپولیس قضاوت خوبی داشت / یک پنالتی باید به نفع استقلال گرفته می‌شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
داور کویتی بازی پرسپولیس قضاوت خوبی داشت / یک پنالتی باید به نفع استقلال گرفته می‌شد

نوذر رودنیل کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت عبدالله جمالی داور کویتی بازی پرسپولیس و پاختاکور در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: اخطار‌هایی که داور کویتی داد صحیح بودند و قضاوت خوبی هم داشت، چون تیم‌ها با هم بازی می‌کردند و کاری به هم نداشتند و تماشاگران هم خیلی منظم بودند و داور هم دردسر زیادی نداشت و راحت قضاوت کرد. هر 2 گل پرسپولیس و پاختاکور صحیح بودند.

او افزود: نکته مهم این است که در دقیقه 77 بازی روی بازیکن پاختاکور خطای پنالتی شد، اما قبلش آفساید اعلام شد در چنین مواقعی تخلف اول حساب می‌شود و تخلف دوم حساب نمی‌شود. با توجه به اینکه بازیکن پاختاکور در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و بعد دروازه بان پرسپولیس خطایی روی او انجام داد به خاطر همین آفساید بازیکن پاختاکور به درستی گرفته شد. در دقیقه 90+2 خطا به نفع پاختاکور صحیح بود و این خطا بیرون از محوطه جریمه رخ داد. دقیقه 90+3 روی کنعانی زادگان خطا شد و بازیکن حریف او را گرفت و باید داور مسابقه خطا را اعلام می‌کرد منتهی با فاصله صورت گرفت. قانون هم می‌گوید وقتی داور مسابقه آوانتاژ داداما اگر بعد از 3 ثانیه بازیکن به توپ نرسید باید داور خطا را اعلام کند که متاسفانه داور مسابقه این کار را انجام نداد.

رودنیل گفت: من وقتی زمین و نور بازی السد قطر برابر استقلال را دیدم خیلی حسادت کردم. از آن طرف کیفیت زمین بازی پرسپولیس و پاختاکور خوب نبود و نورش هم به اندازه کافی نیست و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است.

کارشناس داوری درباره قضاوت داور بازی استقلال و السد قطر بیان کرد: در دقیقه 90+5، مدافع شماره 5 تیم السد قطر، مهاجم استقلال را در محوطه جریمه بغل کرد و به طور حتم داور مسابقه باید خطای پنالتی به نفع استقلال اعلام می‌کرد. حسینی گلر استقلال در محاسبات خود اشتباه کرد و به مهاجم السد خورد و خطایی بازیکن حریف نکرد و توپ به مشت حسینی خورد و به درون دروازه استقلال رفت و گل درست بود. خطای پنالتی به نفع استقلال هم واضح بود.

خبرنگار: مریم طایفه