شنبه 31 شهریور 1403

درآمد تیم‌ها از حضور در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چقدر است؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
درآمد تیم‌ها از حضور در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چقدر است؟

تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا، به ازای حضور در این مسابقات، برد و تساوی و همچنین راهیابی به مراحل بالاتر پاداش‌های متفاوتی از یوفا دریافت می‌کنند.

در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2024-2025 تغییرات چشمگیری در خصوص پاداش‌های مالی و همچنین فرمت مسابقات ایجاد شده است، که نویدبخش رقابت‌های هیجان‌انگیزتر و فشرده‌تری برای تیم‌ها است.

یکی از برجسته‌ترین تغییرات، فرمت جدید مرحله گروهی است که تعداد تیم‌ها را از 32 به 36 تیم افزایش پیدا کرده است. این تغییر به معنای برگزاری بازی‌های بیشتر و مسابقات سطح بالاتر از همان ابتدای رقابت‌هاست.

در فرمت جدید مرحله گروهی، هر تیم به جای 6 بازی، 8 بازی انجام خواهد داد و با حریفان مختلفی روبرو خواهد شد و دیگر خبری از گروه بندی‌های کلاسیک نیست. این تغییرات به طرفداران این فرصت را می‌دهد تا در بدو رقابت‌ها شاهد تقابل‌های بیشتر و جذاب‌تری باشند و همچنین فرصت‌های مالی بیشتری برای باشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

در مورد پاداش‌ها، مبالغی که تیم‌ها برای برد و تساوی دریافت می‌کنند تغییر کرده است. تیم‌ها برای هر پیروزی 2 میلیون و 100 هزار دلار و برای هر تساوی 700 هزار دلار دریافت خواهند کرد. این مبالغ نسبت به سال‌های گذشته کمی کاهش یافته، اما با افزایش تعداد بازی‌ها این کاهش جبران می‌شود. همچنین، تیم‌هایی که در مرحله گروهی حضور پیدا کرده اند 18.62 میلیون دلار دریافت می‌کنند که نسبت به 15.64 میلیون دلار در سال گذشته افزایش حدودا 3 میلیون دلاری داشته است.

حضور در مرحله گروهی: 18.62 میلیون دلار پیروزی: 2.1 میلیون دلار تساوی: 700 هزار دلار صعود از مرحله گروهی: 11 میلیون دلار پاداش تیم قهرمان: 6.5 میلیون دلار

فرمت جدید علاوه بر افزایش تعداد بازی‌ها و دیده شدن تیم‌ها، پاداش‌های بیشتری برای تیم‌هایی که به مراحل بعدی صعود می‌کنند فراهم کرده است. تیم‌هایی که از مرحله گروهی صعود می‌کنند 11 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. پاداش‌های مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و نهایی نیز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2024-2025 مبلغ 6 میلیون و پانصد هزار دلار به عنوان پاداش قهرمانی دریافت خواهد کرد. این مبلغ در سال‌های گذشته 4 میلیون و 500 هزار دلار بود.

منبع: خبرگزاری مهر از میان اخبار

شکست سنگین علیرضا بیرانوند در پرونده پرسپولیس؟

توضیح لهستانی‌ها درباره نفروختن علی قلی‌زاده به پرسپولیس

علیرضا فغانی داور عجیب‌ترین بازی لیگ نخبگان آسیا

(عکس) جایگاه عجیب پرسپولیس در آسیا؛ یکه‌تازی استقلال