چهارشنبه 11 مهر 1403

درخشش پسر ایرانی در قلب اروپا؛ آتش بازی جدید مهدی طارمی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
درخشش پسر ایرانی در قلب اروپا؛ آتش بازی جدید مهدی طارمی

یک گل و 2 پاس گل از مهدی طارمی اینتر را به پیروزی مقتدرانه 4 بر صفر در مقابل ستاره سرخ بلگراد رساند.

شب اول از هفته دوم رقابت‌های فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 9 مسابقه به اتمام رسید که طی آن آرسنال در مهم‌ترین مسابقه با 2 گل از سد پاری‌سن ژرمن گذشت؛ بارسلونا با 5 گل یانگ‌بویز را در هم کوبید و دورتموند با 7 گل سلتیک را شکنجه کرد. در شبی که لورکوزن برای برتری مقابل میلان به تنها یک گل احتیاج داشت، اینتر با 4 گل از سد ستاره سرخ بلگراد گذشت و منچسترسیتی با همین نتیجه براتیسلاوا را در هم کوبید. در جدول این رقابت‌ها در حال حاضر دورتموند، برست و لورکوزن با 6 امتیاز موقتاً در صدر قرار دارند.

آرسنال مسابقه بزرگ امشب را با برتری 2 بر صفر مقابل شاگردان لوئیس انریکه در پاری‌سن ژرمن به پایان رساند. ضربه سر خطرناک کای هاورتز خیلی زود توپچی‌ها را پیش انداخت و حملات پاریس برای جبران نتیجه بی‌حاصل بود، به گونه‌ای که شلیک نونو مندس به تیر دروازه برخورد کرد. در نهایت ضربه آزاد خطرناک بوکایو ساکا از جناح راست مستقیماً به تور دروازه دوناروما چسبید تا روند درخشان شاگردان آرتتا در ابتدای فصل ادامه یابد.

2 تیم شهر میلان سرنوشت متفاوتی را در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا تجربه کردند. بایرلورکوزن چند روز بعد از توقف بایرن، در خانه با تک گل ویکتور بونیفاس از سد میلان گذشت. بازی پرحادثه و پرموقعیت 2 تیم با شوت‌های متعدد روی دروازه همراه بود و روسونری تنها موفق به لرزاندن تیر دروازه میزبان شد. اینتر، اما در مسابقه همزمان با 4 گل ستاره سرخ صربستان را شکست داد؛ هاکان چالهان‌اوغلو با یک ضربه آزاد مستقیم تیمش را خیلی زود پیش انداخت و آرناتوویچ و مارتینس در نیمه دوم با پاس گل‌های طارمی برتری را افزایش دادند. مهاجم ایرانی اینتر شب درخشان خود را با گلزنی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 81 تکمیل کرد.

بارسلونا در نبرد یک‌طرفه با یانگ‌بویز به برتری 5 بر صفر رسید؛ روبرت لواندوفسکی در ابتدای هر یک از 2 نیمه یک بار موفق به باز شدن دروازه حریف شد و رافینیا کار را با یک گل و یک پاس گل به پایان رساند. اینیگو مارتینس روی ارسال پدری با ضربه سر دروازه ماروین کلر را باز کرد تا در نهایت طوفان 40 دقیقه‌ای بلوگرانا با گل به خودی دیرهنگام کامارا تکمیل شود.

شب‌های پرگل زنبور‌ها ادامه دارد و شاگردان نوری شاهین این بار با نتیجه 7 بر یک از سد سلتیک اسکاتلند گذشتند. آدیمی در این مسابقه به تنها 31 دقیقه برای تکمیل سه‌گله خود زمان نیاز داشت و سرهو گیراسی 2 بار در 2 طرف وقت استراحت بین 2 نیمه موفق به باز کردن دروازه حریف شد. انمچا و امره چان دیگر گلزنان دورتموند در این دیدار بودند.

منچسترسیتی در دومین مسابقه خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا کار دشواری در پیش نداشت و با گل زودهنگام ایلکای گندوغان از براتیسلاوا پیش افتاد. برتری سیتیزن‌ها در ادامه با ضربه پای چپ فیل فودن از آستانه محوطه جریمه 2 برابر شد، پیش از آنکه هالند و مکاتی حساب کار را 4 بر صفر کنند.

از میان اخبار

باشگاه پرسپولیس: رای پرونده علیرضا بیرانوند امروز یا فردا اعلام می‌شود

عادل فردوسی‌پور فاش کرد: دعوای رامین رضاییان با نکونام در رختکن

اقدام عجیب استقلال در قطر؛ 6 تعویض به جای 5 تا!

بهانه‌جویی‌های سرمربی پرسپولیس پس از بازی ضعیف در قلعه حسن‌خان