یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

درخواست اختصاص اعتبار 30 هزار میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
درخواست اختصاص اعتبار 30 هزار میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی

عباس‌زاده گفت: تاکنون 30 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز زیرساختی دستگاه های اجرایی استان برآورد شده است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در اختیار اعضای هیات دولت قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا عباس‌زاده صبح امروز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: رئیس جمهور و اعضای هیات دولت روزهای پنج شنبه و جمعه 24 و 25 آذرماه برای بررسی مصوبات اول به خراسان جنوبی و وضعیت استان به لحاظ نیازمندی ها برای دومین بار به استان سفر می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پیش بینی دیدارهای مردمی، دیدار با فعالان اقتصادی، بازدید از نهضت ملی مسکن، بازدید از مراجل اجرای خط انتقال آب دریای عمان به استان، شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: همچنین در این سفر، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند با ظرفیت 21 هزار و 500 متر مکعب در شبانه‌روز یا 250 لیتر بر ثانیه، فاز نخست واحد احیای فولاد قاین با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و همچنین واحد پخت تایر و طرح افزایش 50 درصدی ظرفیت تولیدی شرکت کویر تایر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید تایر سنگین کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دور اول سفر رئیس جمهور 93 طرح مصوب داشت که در جریان پیگیری ها 13 مصوبه جدید از محل متمم سفر اضافه شد، ادامه داد: تاکنون در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی 106 طرح مصوب داشتیم که 29 طرح به طور کامل به اتمام رسیده و 61 طرح در حال اجراست و سه طرح در دست پیگیری است.

عباس زاده عنوان کرد: پرداخت تسهیلات 20 میلیارد تومانی به شهرداری بیرجند برای پروژه بند دره، آبرسانی به مخازن آب شرب و شهری از محل ماده 17 مدیریت بحران و احداث مدرسه شبانه روزی در زیرکوه جزو سه مصوبه اجرا نشده در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی بیش از 11 هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: از این میزان هفت هزار و 920 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب و متمم سفر است که تاکنون هزار و 750 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به تعهدات بانک ها اشاره و بیان کرد: با توجه به لیست طرح های اقتصادی نیازمند تامین منابع مالی استان برای 683 طرح اقتصادی در حوزه های مختلف از محل تبصره 18 مبلغ هزار و 977 میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون برای 526 طرح به مبلغ 862 میلیارد تومان عقد قرارداد شده است و در مجموع 358 میلیارد و 900 میلیون تومان پرداخت و مابقی طرح ها در مراحل مختلف بررسی مدارک است.

عباس زاده در ادامه با بیان وضعیت اجرای طرح ملی نهضت مسکن در استان، تصریح کرد: از 31 شهر استان تاکنون برای 29 شهر به تعداد 31 هزار واحد زمین ویلایی حیاط دار جهت اجرای طرح نهضت مسکن ملی به متقاضیان واگذار شده که 9 هزار واحد بیش از تعهدات این استان برای دوره چهار ساله بوده است، این امر به علت جلوگیری از بلندمرتبه سازی و آپارتمان نشینی و استفاده از ظرفیت خدادادی اراضی استان بوده که در حال حاضر از 20 هزار و 973 واحد مسکن در حال ساخت، بیش از 11 هزار واحد ویلایی به صورت خود مالکی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه یکی از اولویت های نخست استان و دولت را راه آهن دانست و گفت: تأمین 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی از محل صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده بود که در حال پیگیری است و امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به استان در این زمینه خبرهای خوشی به مردم استان بدهند.

وی در ادامه بیان کرد: مجموع اعتبارات مورد نیاز زیرساختی دستگاه های اجرایی استان تاکنون 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در اختیار اعضای هیات دولت قرار خواهد گرفت.

عباس زاده در پایان گفت: مجموعه پروژه های نیمه تمام استان خراسان جنوبی نیازمند بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام /