یک‌شنبه 27 خرداد 1403

درخواست از لاپورتا: نمی‌توانی کاری کنی، برو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
درخواست از لاپورتا: نمی‌توانی کاری کنی، برو!

ویکتور فونت، نامزد سابق ریاست بارسلونا، از خوان لاپورتا درخواست کرده اگر توانایی حل مشکلات را ندارد از سمتش کنار برود.

به گزارش "ورزش سه"، ویکتور فونت، نامزد سابق ریاست باشگاه بارسلونا، نامه‌ای به خوان لاپورتا ارسال کرده و در آن از او می‌خواهد که کناره‌گیری کند.

بارسا شرایط سختی را سپری می‌کند. آن‌ها شانس قهرمانی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده‌اند و احتمال برکناری ژاوی هرناندز همچنان بالاست.

خوان لاپورتا با توجه به تراز مالی ضعیف بارسا سعی کرده بازیکنان مناسبی را جذب کند اما برنامه‌های مدیریتی او حداقل در این فصل منجر به کسب جام نشده است.

در ادامه نامه کامل ویکتور فونت به خوان لاپورتا آمده است:

رئیس محترم، من در نتیجه نگرانی عمیقی که بسیاری از اعضا در مورد پیشرفت بارسا احساس می‌کنند، برای شما نامه می‌نویسم. این نگرانی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و نهادی است که اگر می‌خواهیم موفقیت‌های ورزشی ما را همراهی کند، باید به خوبی عمل کنند.

چندی پیش در نامه‌ای که به این نامه ضمیمه می‌کنم، تشخیص وضعیت فعلی را با شما در میان گذاشتم. فقط در روزهای اخیر سه علامت جدید ظاهر شده که درک سو مدیریت در باشگاه را افزایش می‌دهد:

اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر عدم رعایت منشور اخلاقی باشگاه در پرداخت هزینه‌ها توسط اسپانسرها، اخبار مربوط به تضاد منافع احتمالی مدیر ورزشی و وظیفه او به عنوان ایجنت بازیکنان و همچنین مدیریت وحشتناک انتخاب جانشین ژاوی هرناندز به عنوان مربی تیم اول.

اما علاوه بر این، در هفته‌های آینده فصل 24-2023 باید تمام شود و وضعیت حساب‌های مالی همچنان یکی از زیان‌های عملیاتی است. به همین ترتیب، زمان بسیار کمی برای یافتن یک سرمایه‌گذار واقعی باقی مانده است.

با توجه به این وضعیت، به عنوان نماینده هزاران عضوی که در انتخابات گذشته به من اعتماد کردند، می‌خواهم از شما به عنوان رئیس و هیات مدیره‌تان موارد زیر را درخواست کنم:

این که باشگاه در همه مواردی که بر چهره و شهرت آن تأثیر منفی می‌گذارد، همانطور که در ابتدای مأموریت متعهد شده بودید، با شفافیت عمل کند. به خصوص در بحث قراردادها که شامل عدم رعایت اصول اخلاقی موسسه و تضاد منافع احتمالی برای مدیر ورزشی است. این که در هفته‌های آینده از انجام هرگونه عملیات مشکوک که شامل فرار به جلو، فروش جدید دارایی‌ها (بازیکنان استراتژیک) و / یا کسب درآمد بیشتر در آینده (توافق جدید با نایکی) باشدژ خودداری کنید و هدفی از ایجاد تعادل در حساب‌ها از این طریق و سرپوش گذاشتن بر واقعیت وضعیت اقتصادی نداشته باشید.

باید یک بار برای همیشه تشخیص دهیم که کجا هستیم و نهاد را از پایه بازسازی کنیم. شرایط بحرانی است و برای برگرداندن آن به حداکثر حرفه‌ای بودن و تجربه نیاز است. اگر از تمام پتانسیلی که داریم استفاده کنیم، می‌توانیم دوباره مقابل بهترین‌ها رقابت کنیم.

همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، در ابتدای مأموریت شما، من طرحی را دسترس شما قرار دادم. اگر هر کمکی بخواهید من در دسترس خواهم بود. اما اگر با توجه به پیچیدگی شرایط و آنطور که به نظر می‌رسد به دلیل نتایج ضعیفی که از سال 2021 به دست آمده، نمی‌توانید که بارسا را به جلو ببرید، ما از شما می‌خواهیم که کنار بروید. ما نماینده نسل جدیدی از بارسا هستیم و آماده‌ایم تا باشگاه را متحول کنیم، آن را مدرن کنیم و یک بار برای همیشه به جایگاهی که شایسته آن است برگردانیم.

درخواست از لاپورتا: نمی‌توانی کاری کنی، برو! 2