چهارشنبه 13 تیر 1403

دروازه‌بان گرجستان، یکی از چهره‌های یورو / مامارداشویلی: بی‌تجربه یا عشق جنجال!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دروازه‌بان گرجستان، یکی از چهره‌های یورو / مامارداشویلی: بی‌تجربه یا عشق جنجال!

گیورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان والنسیا و گرجستان، در یورو 2024 علاوه بر درخشش درون دروازه، به دلیل صحبتهای جنجالی‌اش مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، یورو 2024 چند ستاره نسبتا گمنام را به مشهورترین فوتبالیستهای روز دنیا تبدیل کرده است. گیورگی مامارداشویلی دروازه‌بان گرجستان یکی از آنها است که چه در مستطیل سبز و چه بیرون از زمین فوتبال در این چند روز برای خود اسمی دست و پا کرده است.

مامارداشویلی که در والنسیا با وجود عملکرد خارق‌العاده کمتر دیده شده بود با درخشش در تیم ملی گرجستان نگاه‌ها را به خود جلب کرد. شاید اگر والنسیا دچار افول نبود او حتی پیش از شروع یورو بیش از این مطرح بود.

مامارداشویلی که می‌دانست این تورنمنت بزرگ که گرجستان برای اولین بار در تاریخش به آن راه پیدا کرده، فرصتی عالی برای مطرح شدن در سطح دنیا است برای رسیدن به این هدف کوتاهی نکرد.

او اما بیرون از زمین فوتبال هم با صحبتهای عجیبش خبرساز شده است. صحبتهایی که تا حدی از بی‌تجربگی او ناشی می‌شود نه تلاش خودخواسته برای مشهور شدن و جنجالی بودن. برای مثال او چندی پیش گفت که بایرن مونیخ تابستان گذشته برای او 35 میلیون یورو نپرداخته و برای همین دیگر قید باشگاه آلمانی را زده است. او در روزهای گذشته هم گفت تا وقتی مانوئل نویر در بایرن است او راهی این تیم نخواهد شد.

جنجالی‌ترین صحبتهای او قبل از دیدار با اسپانیا بود، زمانی که مامارداشویلی گفت کواراتسخلیا یک تنه از همه اسپانیایی‌ها فوتبالیست بهتری است. او در نشست خبری گرجستان هم گفت اگر ناچو و دیگر اسپانیایی‌ها گفته‌اند با گلهای زیاد می‌برند دچار ارزیابی غلط شده‌اند و کسی نمی‌تواند به او گلهای زیاد بزند. اتفاقی که البته افتاد و اسپانیا دیشب چهار بار دروازه او را فتح کرد.

دروازه‌بان گرجستان، یکی از چهره‌های یورو / مامارداشویلی: بی‌تجربه یا عشق جنجال! 2