جمعه 15 تیر 1403

در دولت سیزدهم ازدواج دختران زیر 15 سال، 32 درصد کاهش یافت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
در دولت سیزدهم ازدواج دختران زیر 15 سال، 32 درصد کاهش یافت

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مسائلی که در اذهان جا می‌انداختند این بود که این دولت سیزدهم می‌خواهد زنان را از فعالیت اجتماعی بازدارد و به خانه بازگرداند. تسهیلات مشاغل خانگی که 80 درصد آن توسط خانم‌ها انجام می‌شود در دولت سیزدهم 25 برابر شده است. معاونت برای اینکه این قانون را به مرحله اجرا درآورد سعی کرد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و دادن طرح‌هایی همچون طرح حمایت از دهه شصتی‌ها که مشکل مسکن، اشتغال و.. داشتند را حل کند.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش والدین طرح ملی دیگر بود که طرح زندگی و بالندگی را پوشش دادیم که فرزندان را با سبک زندگی صحیح آشنا شوند. در مساله مسکن لایحه 4 قلو‌ها و بعد 4 فرزندی‌ها را پیگیری کردیم که تاکنون 75 هزار نفر از خانواده‌های پر جمعیت زمین رایگان دریافت کرده‌اند. پنج حرکت برای زنان سرپرست خانوار انجام شد. پنجره واحد به منظور انجام تلاش‌ها به صورت منسجم، صندوق ضمانت سرپرست خانوار، بازارچه‌های فروش که در سفر‌های استانی به تصویب رسید، قرارداد بازارچه مجازی و تسهیلات ویژه و تسریع مجوز‌ها که موجب شد بسیاری از مشکلات کارآفرینی این بزرگواران مرتفع شود.

خزعلی تاکید کرد: در ستاد ملی زن و خانواده 6 مصوبه داشتیم. مکررا ذکر کردند که دولت می‌خواهد کودک همسری را رواج دهد. ازدواج دختران زیر 15 سال از 1400 تا 1402 بیش از 32 درصد کاهش داشت. ازدواج زنان زیر 18 سال در این مدت 25 درصد کاهش داشته است. همه این‌ها نشان می‌دهد که دولت تلاش می‌کند که از زنان و کودکان حمایت ویژه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت