جمعه 30 شهریور 1403

در لالیگا خوب، در اروپا ضعیف / چمپیونزلیگ تراشتگن را دوست ندارد: گربه‌سیاه مارک

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
در لالیگا خوب، در اروپا ضعیف / چمپیونزلیگ تراشتگن را دوست ندارد: گربه‌سیاه مارک

مارک آندره تراشتگن از روز اول شروع فوتبالش در چمپیونزلیگ آمار ضعیفی داشته و میانگین 1.16 گل دریافتی در هر بازی را ثبت کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه هواداران بارسا از دیشب تا حالا همچنان از دروازه‌بان‌شان تراشتگن عصبانی هستند بررسی آماری نشان می‌دهد چمپیونزلیگ همیشه گربه‌سیاه این دروازه‌بان آلمانی بوده است. او هر چه در لیگهای ملی درخشیده در اروپا نتوانسته خوب کار کند.

با احتساب همه بازی‌هایی که تراشتگن در اروپا انجام داده میانگین گلهای خورده او در هر بازی 1.16 گل در هر مسابقه به دست می‌آید. او دیشب مقابل موناکو دو گل دریافت کرد و البته به دلیل پاس ضعیفی که به اریک گارسیا داد عامل اصلی اخراج او و ده نفره شده بارسا بود.

تراشتگن اولین بار در فصل 15-2014 با پیراهن بارسا در چمپیونزلیگ شرکت کرد. او تا امروز 85 بازی در این تورنمنت انجام داده و 99 گل دریافت کرده است. البته شاید باخت تاریخی 8-2 مقابل بایرن مونیخ و هشت گلی که او در آن مسابقه دریافت کرد در ثبت این آمار ضعیف نقش داشته باشد.

برای مقایسه به فصل 23-2022 و عملکرد تراشتگن در لالیگا نگاه کنید. فصلی که دروازه‌بان آلمانی بارسا جایزه زامورا را به عنوان بهترین گلر فصل دریافت کرد و میانگین گل خوردنش 0.49 گل در هر بازی بود. او فصل گذشته هم در لالیگا آمار میانگین 0.96 گل در هر بازی را ثبت کرد.

با این تفاسیر شکی نیست که تراشتگن دروازه‌بانی است که در لالیگا مشکلی ندارد ولی با تکرار عملکردهای خوب خود در چمپیونزلیگ دچار مشکل می‌شود. هانسی فلیک که هموطن این دروازه‌بان بارسا است باید برای حل این معضل چند ساله گلر شماره یک تیم ملی آلمان راهی پیدا کند.

در لالیگا خوب، در اروپا ضعیف / چمپیونزلیگ تراشتگن را دوست ندارد: گربه‌سیاه مارک 2