چهارشنبه 2 خرداد 1403

دفاع از تصمیم امباپه: او متعلق به ما نیست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دفاع از تصمیم امباپه: او متعلق به ما نیست

بیسنته لیزارازو، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، یادداشتی در اکیپ نوشت که در آن درباره آینده امباپه و همه چیزهایی که او را احاطه کرده، صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، آینده کیلیان امباپه همچنان یکی از موضوعات داغ در فرانسه است. واکنش های شخصیت های مختلف متعدد بوده و به تصمیم مهاجم برای تمدید نکردن تا سال 2025 واکنش نشان داده‌اند. در این میان او قصد دارد آخرین سال قراردادش را با پاری سن ژرمن به پایان برساند.

بیسنته لیزارازو که یک ملی‌پوش فرانسوی بود و در سال 1998 قهرمان جهان شد، یادداشتی را در روزنامه اکیپ به این بازیکن اختصاص داده که در آن از ستاره کشورش دفاع کرد و معتقد است او"آزاد است هر کاری می‌خواهد انجام دهد."

متن این یادداشت را می‌خوانید:"هیچ چیزی در اعلام کیلیان امباپه مبنی بر تمدید نشدن قراردادش در پاریس پس از سال 2024، من را آزرده یا شوکه کند. پاری سن ژرمن زمانی که یک سال پیش قرارداد جدیدش را امضا کرد به او این اختیار را داد که از آن استفاده نکند، بنابراین نه، من نمی‌دانم که مالکان اکنون چه چیزی می‌توانند به او تحمیل کنند. اگر او موافقت کرد که تابستان امسال فروخته شود، نهایی می‌شود اما اگر بخواهد طبق حقش به قراردادش عمل کند، انتخابش قابل احترام است. نمی دانم چرا او باید احساس کند که مبلغی را به عنوان انتقال از پاری سن ژرمن بپردازد."

او ادامه می دهد:"امباپه با تمدید قراردادش در ماه می 2022، به باشگاهش فرصتی دوباره داد تا یک پروژه ورزشی واقعی و تیمی بسازد که بتواند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، اما مجبور است اعتراف کند که از آن زمان تاکنون چیزی تغییر نکرده است، او امیدوار بود اولین بازیکنی است که قهرمانی اروپا را با این باشگاه جشن می‌گیرد اما این امید اکنون در حال محو شدن است. باشگاه را تحت فشار گذاشته، پیغام داده، اما هنوز چیزی نمی بیند. اگر به فصل گذشته نگاه کنیم، می‌توانم بفهمم که چرا او شک دارد و نمی‌خواهد فراتر از 2024 در پاریس بماند."

این مقاله با صحبت در مورد احتمال رفتن او به رئال مادرید و آزادی او در تصمیم گیری به پایان می رسد:"چه در رئال مادرید و چه در جاهای دیگر، چیزی که برای من اهمیت دارد این است که او به پیشرفت خود ادامه می دهد و مثل همیشه در تیم فرانسه خوب است. ترک فرانسه مانع از ورود میشل پلاتینی یا زین الدین زیدان به قلب فرانسوی ها نشد. بنابراین اگر پاری سن ژرمن نتواند رویای لیگ قهرمانان اروپا را به او پیشنهاد دهد، برای او بدتر است. مشکلی که از فرانسه دیده می‌شود این است که هم هواداران و هم مدیران تمایل دارند با احساسات بازی کنند و از او می‌خواهند مسئولیتی فراتر از یک نقش ورزشکار ساده را بر عهده بگیرد. حتی رئیس جمهور هم نظرش را داده... ما به او می گوییم چه باید بکند، تحلیل می کنیم که چه می کند، چه می شود، چه می گوید، انگار او مال ماست! اما کیلیان امباپه متعلق به ما نیست، او آزاد است و این حق را دارد که هر زمانی که می خواهد هر کاری که می خواهد انجام دهد. اینجا یا جای دیگر."

دفاع از تصمیم امباپه: او متعلق به ما نیست 2