دوشنبه 2 مهر 1403

دلافوئنته: اسپانیا عالی است اما تا تیم 2008 فاصله زیادی دارد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دلافوئنته: اسپانیا عالی است اما تا تیم 2008 فاصله زیادی دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، نمایش‌های عالی اسپانیا در دو بازی اول مرحله گروهی یورو باعث شده درحالیکه خیلی‌ها پیش از شروع تورنمنت آنها را مدعی نمی‌دانستند حالا از لاروخا در کنار آلمان به عنوان مدعیان اصلی یاد کنند. لوئیس دلافوئنته در آستانه بازی با آلبانی گفت اسپانیا هنوز برای بهتر شدن جا دارد، ولی یکی از تیم‌های خوب یورو است. او گفت خیلی از مدعیان اصلی هنوز چهره اصلی‌شان را...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، نمایش‌های عالی اسپانیا در دو بازی اول مرحله گروهی یورو باعث شده درحالیکه خیلی‌ها پیش از شروع تورنمنت آنها را مدعی نمی‌دانستند حالا از لاروخا در کنار آلمان به عنوان مدعیان اصلی یاد کنند.

لوئیس دلافوئنته در آستانه بازی با آلبانی گفت اسپانیا هنوز برای بهتر شدن جا دارد، ولی یکی از تیم‌های خوب یورو است. او گفت خیلی از مدعیان اصلی هنوز چهره اصلی‌شان را رونمایی نکرده‌اند و ماشین شان از مرحله یک هشتم به بعد روشن می‌شود.

دلافوئنته درباره بازی با آلبانی گفت: این بازی خیلی مهم است و ما این حرف را قبول نداریم که چون شش امتیازی هستیم بی‌هدف به میدان می‌رویم. ما به دنبال بهتر شدن در تک تک بازی‌ها هستیم. طوری وارد زمین می‌شویم که انگار این آخرین بازی ماست. ما یک گیم‌پلن مشخص داریم و هر بازیکنی برای این برنامه آماده باشد وارد زمین می‌شود.

وی درباره وضعیت فرمین لوپز گفت: فرمین آماده است. او یک بازیکن فوق‌العاده است. او صد در صد می‌تواند بازی کند.

دلافوئنته در واکنش به این سوال که آیا ممکن است تیم دوم اسپانیا را به میدان بفرستد؟ بیان کرد: ما برای آلبانی احترام زیادی قائلیم و این تعارف نیست. آنها تیم شایسته‌ای هستند. معتقدیم بازی پیچیده‌ای خواهد بود. حتما تغییراتی خواهیم داشت تا بهترین تیم برای این مسابقه را به میدان بفرستیم. من به هر 26 بازیکن تیم ملی اسپانیا اعتماد بی چون و چرا دارم و خیالم بابت هر کس وارد زمین بشود راحت است.

سرمربی تیم ملی اسپانیا در مورد لامین یامال گفت: ما مدتی است با لامین کار می‌کنیم و باید بگویم او هر روز ما را شگفت‌زده می‌کند. یامال بازیکن خاصی است و با تواضع و استعداد بی‌نظیرش ما را شیفته خود کرده. لامین می‌داند که در مسیر پیشرفت قرار دارد ولی البته همه می‌دانیم این پسر چه استعداد خاصی است.

دلافوئنته در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد اسپانیا چقدر راضی هست؟ گفت: ما جا برای بهتر شدن داریم، ولی در حال حاضر داریم عالی بازی می‌کنیم. می‌خواهیم یکی از بهترین تیم‌های ملی دنیا باشیم و برای رسیدن به سطح تیم ملی در سال 2008 هنوز راه درازی در پیش داریم. با این حال ما به این نسل و به این بازیکنان اعتماد زیادی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که در پایان روز دوم مرحله گروهی، کدام تیم مدعی قهرمانی است؟ گفت: هنوز چهره اصلی برخی تیم‌ها را ندیده‌ایم. خیلی از مدعیان هنوز ماشین‌شان را روشن نکرده‌اند. از مرحله یک هشتم همه خود واقعی‌شان می‌شوند و دیگر نمی‌شود اشتباه کرد. از این مرحله پتانسیل واقعی تیم‌ها را خواهیم دید.

انتهای پیام /