یک‌شنبه 25 شهریور 1403

دلافوئنته دو برد در بلگراد و ژنو می‌خواهد / سرمربی اسپانیا در تعقیب دل‌بوسکه بزرگ!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دلافوئنته دو برد در بلگراد و ژنو می‌خواهد / سرمربی اسپانیا در تعقیب دل‌بوسکه بزرگ!

لوئیس دلافوئنته، سرمربی قهرمان اروپا، به دنبال یک پیروزی دیگر است. پیروزی‌ای که او را به یک رکورد مهم می‌رساند.

به گزارش "ورزش سه"، نام لوئیس دلافوئنته تا همین حالا در تاریخ فوتبال اسپانیا با حروف طلایی حک شده است. قهرمانی اخیر در برلین با لاروخا او را به جایگاهی رسانده که در تاریخ فوتبال این کشور تنها خوزه ویالونگا، لوئیس آراگونس و ویسنته دل‌بوسکه به آن دست یافته بودند. مربیانی که اسپانیا را به جام رسانده‌اند.

با اینکه دلافوئنته به ثبت هیچ رکوردی نیاز ندارد تا نامش در کنار بهترین مربیان تاریخ اسپانیا آورده شود با اینحال او چشم به یک رکورد ویژه دارد. دلافوئنته تا امروز در بازی‌های رسمی 13 برد پیاپی به دست آورده و تنها یک برد لازم دارد تا به رکورد تاریخ اسپانیا که در اختیار دل بوسکه بزرگ است برسد.

دلافوئنته حالا تیمش را جمع کرده تا در لیگ ملتهای یوفا از قهرمانی فصل گذشته این کشور دفاع کند. این تورنمنت برای آنها از پنج‌شنبه این هفته و بازی مقابل صربستان در بلگراد آغاز می‌شود. دلافوئنته اگر بتواند صربستان را شکست بدهد به رکورد دل بوسکه رسیده و سپس اگر یکشنبه آینده در ژنو مقابل سوئیس به پیروزی برسد یک تنه رکورد بیشترین برد پیاپی در تاریخ اسپانیا را در اختیار خواهد داشت.

از زمانی که دلافوئنته سکان هدایت لاروخا را به دست گرفت اسپانیا 21 بازی رسمی انجام داده که از بین آنها 17 بازی در تورنمنتها و تنها 5 بازی دوستانه بوده است. دلافوئنته در این مدت تنها 2 بار شکست را تجربه کرده است. یک باخت مقابل کلمبیا در بازی دوستانه و یکی شکست 2-0 مقابل اسکاتلند در مارس 2023.

دلافوئنته دو برد در بلگراد و ژنو می‌خواهد / سرمربی اسپانیا در تعقیب دل‌بوسکه بزرگ! 2