سه‌شنبه 29 خرداد 1403

دلافوئنته: نیکو و یامال استعدادهای خدادادی دارند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دلافوئنته: نیکو و یامال استعدادهای خدادادی دارند

لوئیس دلافوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا، می‌گوید با حساسیت خاصی نسبت به نیکو ویلیامز و لامینه یامال با این بازیکنان جوان کار می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال اسپانیا در اولین بازی‌اش از گروه B رقابت‌های یورو 2024 فرداشب باید به مصاف کرواسی برود.

لوئیس دلافوئنته در نشست خبری قبل از این بازی تمجید خاصی از لامینه یامال و نیکو ویلیامز داشت و البته تایید کرد که با حساسیت نسبت به این بازیکنان جوان کار می‌کند.

دلافوئنته درباره اهداف تیمش گفت:"پیام ما همبستگی، تیم، انسجام و کار مشترک است. این خیلی خوب است چون ما به صورت فردی استعدادهای زیادی داریم. ما باید استعدادهای فردی را در خدمت تیم قرار دهیم نه اینکه مثل یک تیم کوچک بازی کنیم."

آیمریک لاپورت؟

او می‌تواند فردا بازی کند، اما این یک ریسک است. منتظر خواهیم بود تا ببینیم او چگونه برای پنج‌شنبه آماده می‌شود. اگر همه چیز طبق روال عادی پیش برود، او پنج شنبه بازی خواهد کرد. او آسیبی ندیده است، کمی ناراحتی دارد. کاملاً خوب است، او در زمان مناسب، زمانی که برنامه ریزی شده بود، به اردو آمده است. لاپورت بازیکن بزرگی است و از نظر من یکی از بهترین‌ها در پست خودش است."

اولین تجربه رقابت‌های اروپایی به عنوان مربی؟

اینکه نماینده اسپانیا باشید، مسئولیت بزرگی است. این مهمترین چالشی است که تا به حال داشته‌ام. نکنه دیگر اینکه یورو فراتر از چیزی است که من قبلا تجربه کرده‌ام. ما آرام هستیم و می‌خواهیم از این رقابت لذت ببریم.

دنی اولمو؟

امروز همه بازیکنان در دسترس هستند، به جز لاپورت. می‌دانم که دنی چقدر مشتاق بازی کردن است. ما از قبل تیم را انتخاب کرده ایم، اما فردا خواهید دید که او بازی می‌کند یا نه.

اسپانیا دست کم گرفته شده است؟

باید تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند در زمین بازی خودشان را نشان دهند، می‌توانیم برای بهترین اهداف رقابت کنیم. فردا مقابل یک تیم پرقدرت بازی می‌کنیم و باید خیلی خوب و موفق باشیم، ما پتانسیل کافی برای برآورده کردن انتظارات را داریم.

داوران؟

ما در جلسه یوفا بودیم و این اطلاعات را به بازیکنان منتقل کردیم. کارلوس ولاسکو کاربالو هم از تمامی قوانین داوری این مسابقات به ما گفت اما فوتبال فوتبال است. درون بازی همه در حال مبارزه هستند. ما سعی کردیم این قانون را جا بیندازیم که بدون توجه به کارت‌ها بازی کنیم. من یک اصل دارم: با یازده بازیکن وارد می‌شویم و با یازده بازیکن زمین را ترک می‌کنیم.

نیکو ویلیامز و لامینه یامال؟

آن‌ها بازیکنان بسیار جوانی هستند. یامال یک کودک است اما استعداد بی نظیری دارد. این دو از طرف خدا استعداد خاصی را دریافت کرده‌اند. ما سعی می‌کنیم عادی برخورد کنیم و آن‌ها راحت کار کنند. این دو با فروتنی بهتر بزرگ می‌شوند. اگر تعادل نداشته باشیم، کار سختی خواهند داشت. آن‌ها فوتبالیست‌های خاصی هستند که حس متمایز بودن را به شما القا می‌کنند‌.

دلافوئنته: نیکو و یامال استعدادهای خدادادی دارند 2