دوشنبه 2 مهر 1403

دلایل موثر در کسب سهمیه‌های جهانی نوجوانان و جوانان تنیس روی میز

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دلایل موثر در کسب سهمیه‌های جهانی نوجوانان و جوانان تنیس روی میز

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه سهمیه جدید به دست آمده برای حضور در مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان، تاریخی است در مورد دلایل موثر در کسب این سهمیه‌ها توضیح داد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه سهمیه جدید به دست آمده برای حضور در مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان، تاریخی است در مورد دلایل موثر در کسب این سهمیه‌ها توضیح داد.

مهرداد علی قارداشی در گفت و گو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز، تیم های نوجوانان و جوانان پسر ایران و همچنین یکی از دختران رده سنی جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان صاحب سهمیه شده اند، گفت: این سهمیه ها بر اساس رنکینگ جهانی در اختیار ایران قرار گرفته است. اتفاقی که با توجه به پیشینه چگونگی حضورمان در این رقابت ها و تعداد کشورهای شرکت کننده، تاریخی و ارزشمند به حساب می آید.

وی یادآور شد: ایران در رقابت های جهانی 2018 نوجوانان و جوانان استرالیا هم شرکت داشت. برای آن رقابت ها تیم جوانان ایران با کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا (میانمار) صاحب سهمیه جهانی شد که از حضور در مسابقات هم در رده هفتم قرار گرفت. این بار اما تیم های نوجوانان و جوانان پسر ما از طریق رنکینگ جهانی صاحب سهمیه شدند. در بخش دختران هم باران ارجمند از همین طریق صاحب سهمیه شد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه رقابت های جهانی تنیس روی میز در رده سنی نوجوانان و جوانان اوایل آذر به میزبانی سوئد و در بخش انفرادی، دوبل و تیمی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که در بخش پسران از طریق رنکینگ صاحب سهمیه جهانی می شویم. در بخش دختران هم اولین بار است که نماینده ای از ایران به فینال مسابقات جهانی راه پیدا می کند. البته امید زیادی داریم تا زمان آغاز مسابقات در سوئد، توسط یک نماینده دیگر در بخش دختران سهمیه بگیریم و بتوانیم در بخش دوبل رقابت ها هم شرکت کنیم.

قارداشی تاکید کرد: 227 کشور عضو فدراسیون جهانی تنیس روی میز هستند و 12 کشور موفق به کسب سهمیه برای مسابقات جهانی سوئد شده اند. اینکه ایران یکی از این معدود کشورهای صاحب سهمیه شده، موفقیتی بزرگی به حساب می آید که نتیجه اقدامات زیادی است که البته تنها معطوف در بخش فنی نمی شود.

وی در این رابطه ادامه داد: برنامه ریزی فدراسیون برای رده های پایه و اعزام مستمر به مسابقات و دانش مربیان، در بُعد فنی تاثیر لازم را داشته است اما بدون شک عمل به برنامه ها و پیروی از علم مربیان در تمرینات تنها با تکیه به بودجه دولتی که در اختیار فدراسیون قرار می گیرد، میسر نمی شود. منابع مالی عامل تاثیرگذار مهم در این زمینه است. فدراسیون با موفقیت های مستمر در طول سال های اخیر موفق به جذب منابع مالی و همکاری با اسپانسرها شده است. خیرین کنار تنیس روی میز هستند و ما را در پیشبرد برنامه ها و اهداف‌مان کمک می کنند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: علاوه بر این خانواده هم خود به این درایت و آگاهی در رابطه با اعزام ها و تاثیر آنها برای آمادگی بیشتر بازیکنان و بروز توانمندی های‌شان رسیده اند. همه اینها در کنار هم کمک حال شد تا ما طی سه سال متوالی سومین فدراسیون برتر به لحاظ تعداد اعزام های بین المللی باشیم. اعزام هایی که امروز یکی از نتایج آن را با کسب سهمیه جهانی در رده های نوجوانان و جوانان می بینیم.