شنبه 1 اردیبهشت 1403

دوئل قهرمانی؛/ دورتموند علیه یک حقیقت کابوس‌وار مقابل بایرن

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دوئل قهرمانی؛/ دورتموند علیه یک حقیقت کابوس‌وار مقابل بایرن

دورتموند در حالی فردا برای حفظ صدرنشینی به مصاف بایرن می‌رود که آمار و ارقام کاملاً بر علیه این تیم است.

به گزارش "ورزش سه"، هنگامی که شنبه شب سوت بازی در آلیانز آره‌نای مونیخ به صدا در می آید، بهترین تیم نیم فصل اول (بایرن 36 امتیاز) و قوی ترین تیم نیم فصل دوم (دورتموند تاکنون 22 امتیاز کسب کرده است) برای برتری در جدول رده بندی می جنگد. سفر دورتموندی ها به عنوان دونده پیشتاز به پایتخت باواریا، برای صد و هفتاد و چهارمین بار در تاریخ بوندسلیگا، قطعاً فوق العاده است.

در 19 دوئل اخیر، قهرمان آلمان متحمل هیچ شکستی نشده و 13 بار هم دورتموند را شکست داده است. آخرین باخت بایرن به فصل 15-2014 مربوط می‌شود. آخرین باری که دورتموند به عنوان صدرنشین مقابل بایرن به میدان رفت در بیست و هشتمین بازی فصل 19-2018 بود. در آن زمان، دورتموند در مونیخ 5-0 شکست خورد.

در مجموع دورتموند به عنوان رقیب شماره یک بایرن در بوندسلیگا، شش بار با صدرنشینی به مونیخ سفر کرده و فقط یک بار پیروز شده است که به فصل 14-2013 مربوط می شود. جایی که زنبور ها موفق شدند با نتیجه 3-1 حریف خود را از پیش رو بردارند.

البته بایرن در هر هشت بازی خانگی اخیر خود مقابل دورتموند پیروز شده و در این مسابقات حداقل دو گل به ثمر رسانده است. از سال 1995، بایرن هر 6 بازی خانگی بوندسلیگا را پس از تغییر مربی در طول فصل برده است، و از سال 1998 آنها همچنین 19 بازی از 23 بازی را پس از از دست دادن رتبه اول برده اند.

در واقع مسئله این است که هرگاه اوضاع برای بایرن پیچیده شده و حریف آنها هم در دورتموند بوده، توانسته اند به راحتی از این مخمصه رهایی پیدا کنند و حالا باید دید که فردا نیز این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر