پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دوربین های مخفی جایگزین دوربین های مداربسته معمولی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دوربین های مخفی جایگزین دوربین های مداربسته معمولی

به گزارش وب سایت مینی دی وی پرو یکی از بزرگ ترین ایرادات دوربین های مداربسته CCTV، قابل روئت بودن در محیط میباشد. به صورتی است که سارق به راحتی میتواند دوربین مداربسته را از کار بیندازد. یکی دیگر از ایرادات غیر قابل چشم پوشی، قیمت بالای دوربین های CCTV است که احتیاج به تجهیزات جانبی زیادی در کنار نصب دوربین دارد.

دوربین مداربسته مخفی و دوربین های کوچک راه بسیار خوبی برای غلبه بر این نوع مشکل هستند زیرا تا حد امکان ظریف طراحی شده اند. دوربین‌های امنیتی مخفی را می‌توان خیلی راحت‌تر از بسیاری از دستگاه‌های پیشرفته پنهان کرد، که معمولاً بسیار ارزان‌تر هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مداربسته کوچک، از جمله انتخاب های مورد علاقه ما و مواردی که هنگام انتخاب یکی از آنها باید به دنبال آن باشیم، به ادامه مطلب مراجعه کنید. (برای مشاهده قیمت و لیست دوربین های مداربسته مخفی اینجا کلیک کنید.)

هدف دوربین های مداربسته کوچک چیست؟

این نوع دوربین ها تحت نام های مختلفی به بازار عرضه می شوند. دوربین مینی، دوربین بندانگشتی، دوربین مخفی، دوربین کوچک که عباراتی متداول‌تر هستند. دوربین مداربسته مخفی به اندازه‌ای کوچک هستند که به طور موثر پنهان شود.

کوچکترین آنها می تواند کمتر از 3 سانتی متر اندازه داشته باشد که پنهان کردن آنها را بسیار آسان می کند. اگرچه اندازه ممکن است نشان دهنده کیفیت پایین باشد، از دانستن اینکه بسیاری از این دستگاه های کوچک قادر به ضبط با کیفیت HD هستند، شگفت زده خواهید شد که در برخی دوربین ها تا 4K را پشتیبانی می کند.

همانطور که امیدواریم بسیاری از ما آگاه باشیم، جاسوسی بسیار غیرقانونی است، بنابراین با وجود بازاریابی بسیاری از این دوربین ها، هرگز نباید از یک دوربین امنیتی کوچک برای جاسوسی از دیگران استفاده کنید. همه کسانی که در ملک زندگی می کنند (و کسانی که در آن کار می کنند، مانند پرستار بچه) بایدبدانند که دوربین نصب شده در محیط در حال فیلم برداری از آنها هستند (معمولا یک برچسب برای آگاه کردن افراد در محیط نصب میشود.). از «دوربین‌های مداربسته مخفی» می‌توان مانند هر دوربین نظارتی دیگری استفاده کرد.

این مدل دوربین ها به ویژه برای نظارت در اطراف درب ورودی و محوطه ایوان خوب هستند. می‌توانید به راحتی یکی را برای مشاهده از سوراخ درب جلو یا پنهان کردن آن در ایوان بدون خطر سرقتی که دستگاه‌های گران‌قیمت‌تری مانند دوربین‌های زنگ ویدیویی سطح بالا (که بسیار آشکار هستند) را نصب کنید.

دوربین های مداربسته کوچک: نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

قبل از خرید دوربین‌های مداربسته مخفی مورد علاقه‌مان، نکاتی وجود دارد که خوب است قبل از سرمایه‌گذاری در یکی از آن‌ها بدانیم، از این که چه ویژگی هایی را باید دریافت کنید تا اینکه چگونه قانون را به درستی رعایت کنید.

زیبایی شناسی را فراموش کنید

دوربین های کوچک مشکی رنگی که خیلی بزرگتر از 4 سانت نیستند بهترین گزینه برای داشتن دوربینی کاملاً پنهان هستند و متوجه خواهید شد که بیشتر بازارها این رنگ را به فروش میرسانند، دلیلش این است که این طرحی است که به راحتی با محیط اطراف ترکیب می شود. از رنگ‌های روشن یا شکل‌هایی که با چسبیدن به مکعب‌ها یا کره‌ها جلب توجه می‌کنند، خودداری کنید. طرح های پیشرفته در اینجا کاربردی ندارد!

سیم برای برق

هرچه دوربین کوچکتر باشد، باتری کوچکتر است. اگر قصد دارید یک فید زنده برای پوشش 24 ساعته از دوربین مینی خود داشته باشید، باید مطمئن شوید محصولی که خریداری می کنید گزینه سیم کشی یا شارژ سیمی را دارد. شاید یکی از مزیت های بزرگ دوربین های زنگ در به عنوان دوربین نظارتی برای ایوان این باشد که می توانند چندین ماه دوام بیاورند. اکثر دوربین های کوچک در بهترین حالت چندین ساعت دوام خواهند داشت. اگر می‌خواهید برای مدت طولانی ضبط کنید، یکی را پیدا کنید که بتواند با سیم تغذیه شود.

داش کم

دوربین های داش یک گزینه عالی برای کسانی هستند که به دنبال دوربین های امنیتی قوی در مقیاس کوچکتر هستند، حتی اگر قصد استفاده از آن در خودرو را ندارید. اگرچه آنها تا حدودی بزرگتر از دوربین های مداربسته مخفی هستند، اما همچنان به گونه ای طراحی شده اند که با در نظر گرفتن استفاده طولانی مدت، به راحتی پنهان شوند. ناگفته نماند، از آنجایی که آنها برای نصب روی داشبورد، شیشه جلو یا آینه دید عقب ساخته شده اند، به ویژه در نصب در زوایای نامناسب یا آویزان شدن از یک سطح مهارت دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های داشبورد، مقاله ما را بررسی کنید.

در دوربین های مداربسته عمومی، ضبط صدا را فراموش کنید

ضبط صدا با استفاده از دوربین مخفی بعضی کشور ها ممنوع است. اگر قصد دارید دستگاه خود را مخفی کنید، توصیه می شود اگر دوربین اجازه می دهد تا در قسمت امن باقی بماند، ضبط صدا را خاموش کنید. در هر صورت دوربین های مدار بسته عمومی بسیار نادر است که صدا را ضبط کند.

قانون را بدانید

در کشور های مختلف جهان، انتظار منطقی از حریم خصوصی وجود دارد که از هر شخصی در دوربین محافظت می کند. برای مثال، شخصی انتظار معقولی از حریم خصوصی در اتاق خواب، رختکن یا حمام دارد، بنابراین قرار دادن دوربین در آنجا بدون اطلاع و رضایت او غیرقانونی است.

دوربین های مخفی غیرقانونی نیستند اما باید این انتظار را رعایت کنند. دوربین های امنیتی کوچک در فضای باز، به عنوان مثال در ایوان شما پنهان شده اند، کاملا قانونی هستند، زیرا هیچ انتظار منطقی از حریم خصوصی در اینجا وجود ندارد. اما دوربین مخفی شده در اتاق کودک یا گهواره کودک که برای مشاهده پرستار کودک استفاده می شود غیرقانونی است (با فرض اینکه پرستار کودک به صراحت از ضبط شدن آنها آگاه نباشد).

منبع خبر: وبلاگ مینی دی وی پرو

دوربین های مخفی جایگزین دوربین های مداربسته معمولی 2