دوشنبه 16 مهر 1403

دوست‌داشتنی‌ترین دروازه‌بان خداحافظی کرد / واکنش‌ها به بازنشستگی جی‌جی بوفون (زنده)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دوست‌داشتنی‌ترین دروازه‌بان خداحافظی کرد / واکنش‌ها به بازنشستگی جی‌جی بوفون (زنده)

بازنشستگی جان‌لوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا و یوونتوس، در 45 سالگی بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی داشت.

به گزارش "ورزش سه"، جی‌جی بوفون با انتشار پستی اینستاگرامی به صورت رسمی از خداحافظی خود با فوتبال خبر داد. اسطوره ایتالیایی در 45 سالگی دستکش‌ها را از دست درآورده و دیگر درون دروازه نخواهد ایستاد.

بوفون نزدیک به سه دهه دروازه‌بانی کرد و از او به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانهای تاریخ فوتبال یاد می‌شود. اسطوره ایتالیایی برای به دست آوردن عنوان بهترین گلر تاریخ با رقبایی مثل لو یاشین، دینو زوف، ایکر کاسیاس و مانوئل نویر مواجه است اما شخصیت دوست‌داشتنی این دروازه‌بان ایتالیایی و سالهای طولانی حضورش در میادین او را برای هواداران فوتبال به چهره‌ای دوست‌داشتنی تبدیل کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت بسیاری از ستاره‌های فعلی و پیشکسوت فوتبال به خداحافظی بوفون با فوتبال واکنش نشان دادند که در ادامه به صورت زنده آنها را مرور خواهیم کرد.

پوشش زنده خبری

11 مرداد 1402 ساعت 20:51

آندره اونانا هم که امسال تابستان به منچستریونایتد پیوسته، ولی پیش از این دروازه‌بان اینتر بود، پستی منتشر کرد که او را در کنار بوفون و در حال معاوضه پیراهنش با او نشان می‌دهد.

11 مرداد 1402 ساعت 20:51

پائولو دیبالا که در یوونتوس با بوفون همبازی بوده هم به پست او واکنش نشان داد و نوشت: "تو همیشه شماره یک من خواهی بود". مریح دمیرال و مارکیزیو هم با واکنشی شبیه به دیبالا از اولین کسانی بودند که به خبر خداحافظی بوفون واکنش نشان دادند.

11 مرداد 1402 ساعت 20:50

یکی از اولین ستاره‌های بزرگی که به خداحافظی بوفون واکنش نشان داد کیلیان امباپه بود. ستاره فرانسوی که امسال تابستان توجه زیادی به او جلب شده در واکنش به خداحافظی دروازه‌بان ایتالیایی پاسخی احساسی نوشت. امباپه که در دوران یک ساله حضور بوفون در پی‌اس‌جی با او همبازی بود نوشت: "اینکه شانس این را داشتم که با تو آشنا شوم و در دوران حرفه‌ای استثنایی‌ات با تو هم‌تیمی بشوم برای من افتخار بزرگی است. تو مردی طلایی هستی که نصیحت باارزشت را تمام عمرم به یاد خواهم داشت. سفر خوبی داشته باشی و از همه مهمتر، متشکرم".

11 مرداد 1402 ساعت 20:49

باشگاه یوونتوس که بوفون بخش اعظم فوتبالش را در آن سپری کرد و با پیراهن این تیم به شهرت رسید، بعد از خداحافظی او متنی منتشر کرد و نوشت: "تو فقط بهترین نبودی. فراتر از این بودی. تو به نمونه اعلای دروازه‌بانی تبدیل شدی. خیلی‌ها با دیدن تو درون دروازه شیفته فوتبال شدند. تو کاپیتان و نقطه قوت ما بودی. تو برای ما جی‌جی بودی. متشکریم جی‌جی. در زندگی جدیدت برای تو آرزوی موفقیت داریم".

دوست‌داشتنی‌ترین دروازه‌بان خداحافظی کرد / واکنش‌ها به بازنشستگی جی‌جی بوفون (زنده) 2
دوست‌داشتنی‌ترین دروازه‌بان خداحافظی کرد / واکنش‌ها به بازنشستگی جی‌جی بوفون (زنده) 3
دوست‌داشتنی‌ترین دروازه‌بان خداحافظی کرد / واکنش‌ها به بازنشستگی جی‌جی بوفون (زنده) 4
دوست‌داشتنی‌ترین دروازه‌بان خداحافظی کرد / واکنش‌ها به بازنشستگی جی‌جی بوفون (زنده) 5