سه‌شنبه 12 تیر 1403

دو دروازه‌بان بهترین‌های نیمه اول / نویر - اشمایکل: دوئل سوپرسیوها زیر باران

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دو دروازه‌بان بهترین‌های نیمه اول / نویر - اشمایکل: دوئل سوپرسیوها زیر باران

کسپر اشمایکل و مانوئل نویر در نیمه اول دیدار آلمان و دانمارک با دو سیو تماشایی و تاثیرگذار نقش مهمی در تساوی بدون گل در این نیمه داشتند.

به گزارش "ورزش سه"، صاعقه ترسناک، تگرگ‌هایی به اندازه گردو، باران سیل‌آسا و راه افتادن آبشار از سقف ورزشگاه وستفالن یا همان سیگنال ایدونا پارک معروف باعث شد دیدار امشب آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو 2024 به بازی‌ای تبدیل شود که در خاطره فوتبال‌دوستان خواهد ماند.

اما به جز این جذابیت‌های جانبی، دیدار دو تیم در نیمه اول، در زمین چمن هم جذاب بود. بعد از وقفه طولانی زمانی که باران خفیف شد و ابرهای سیاه‌، روشن‌تر؛ آلمان در بازگشت به میدان هجومی ظاهر شد و چند دقیقه نگذشته بود که مانشافت موقعیتی عالی خلق کرد.

تنها دو دقیقه از شروع مجدد بازی گذشته بود که آلمان‌ها در جریان تهاجم به سمت دروازه دانمارک را به سمت چپ برده و به راوم سپردند که مانشافت در این یورو همیشه چشم به ارسالهای خوب او داشته است. راوم این بار هم ارسال خوبی داشت و توپ از بالای سر رودیگر گذشت و درست در مرکز محوطه به هاورتز رسید. ضربه سر او عالی نواخته شد اما دقیقا به مرکز دروازه رفت. جایی که اشمایکل ایستاده بود. کسپر با سرعت تشخیصی خارق‌العاده در کسری از ثانیه مسیر حرکت توپ را حدس زد و با دستش توپ را دفع کرد تا مهمترین خطر آلمان دفع شود.

هشت دقیقه بعد و درحالیکه به دقیقه 45 رسیده بودیم این بار نوبت به طرف دیگر زمین رسید تا مانوئل نویر یادآوری کند که یکی از بزرگان دروازه‌بانی اروپا است. همه چیز از اشتباه موسیالا در خط میانی آغاز شد که توپ را از دست داد. اریکسن توپ را از بین خطوط آلمان برای دلینی فرستاد و او با پیش‌روی سریع، ورزشگاه را به وحشت انداخت. رودیگر به سمت او حرکت کرد ولی دلیلی در دهانه دروازه هویلوند را صاحب توپ کرد. مهاجم منچستریونایتد در مصاف تک به تک با نویر، مقهور دروازه‌بان باتجربه آلمانی شد که با جلو کشیدن و خوابیدن روی زمین زاویه را تنگ کرد و مانع از باز شدن دروازه آلمان شد.

دو دروازه‌بان بهترین‌های نیمه اول / نویر - اشمایکل: دوئل سوپرسیوها زیر باران 2
دو دروازه‌بان بهترین‌های نیمه اول / نویر - اشمایکل: دوئل سوپرسیوها زیر باران 3
دو دروازه‌بان بهترین‌های نیمه اول / نویر - اشمایکل: دوئل سوپرسیوها زیر باران 4
دو دروازه‌بان بهترین‌های نیمه اول / نویر - اشمایکل: دوئل سوپرسیوها زیر باران 5