دوشنبه 9 مهر 1403

دو طرح کلان ملی در مرحله اجرا / برگزاری هوشمند آزمون‌های سراسری و طرح جوانی جمعیت + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دو طرح کلان ملی در مرحله اجرا / برگزاری هوشمند آزمون‌های سراسری و طرح جوانی جمعیت + فیلم

پیمان صالحی، معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به طرح‌های مصوب شده کلان ملی گفت: حدود 20 سال پیش 47 طرح‌های کلام ملی در شورای عطف مصوب شد و منایع مالی آن فقط در فاز مطالعاتی تامین شد و متوقف شد، چون منابع مالی آن فقط همان سال تامین شد. وی تصریح کرد: پس از آن بررسی کردند اگر هر کدام از این طرح‌ها کارفرمایی دارد که حاضر به پرداخت منابع مالی...

پیمان صالحی، معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به طرح‌های مصوب شده کلان ملی گفت: حدود 20 سال پیش 47 طرح‌های کلام ملی در شورای عطف مصوب شد و منایع مالی آن فقط در فاز مطالعاتی تامین شد و متوقف شد، چون منابع مالی آن فقط همان سال تامین شد.

وی تصریح کرد: پس از آن بررسی کردند اگر هر کدام از این طرح‌ها کارفرمایی دارد که حاضر به پرداخت منابع مالی آن است طرح میتوانند ادامه پیدا کنند، همان هیچ کدام ادامه پیدا نکرد.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد طرح‌های کلان ملی ادامه داد: اخیرا در شورای علوم، تحقیقات و فناوری با هدف مصوب کردن طرح‌های کلان ملی در جهت ماموریت‌های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طبق چیزی که قانون برای شورا تعیین کرده آیین نامه آن را بازبینی کردیم که طرح‌های کلان ملی را مجددا راه اندزی کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تصویب دو طرح کلان ملی افزود: در آخرین جلسه شورای عطف با حضور رئیس جمهور دو طرح کلان ملی مصوب شد. طرح جوانی جمعیت و برگزاری هوشمند آزمون‌های سراسری.

صالحی با اشاره به جنبه‌های گونان و گسترده این طرح‌ها گفت: بخشی پژوهشی طرح جوانی جمعیت به عنهده ما است همچنین برگزاری هوشمند آزمون‌های سراسری نیز صرفا شامل کنکور نمی‌شود بلکه سازمان سنجش آموزش کشور سالانه بیش از 140 آزمون سراسری برگزار می‌کند. طی تحقیقاتی که اتجام شده سخت افزاری در بستر مخابرات که یک بسترامن است آماده شده است که همه این‌ها طبق زمان بندی که دارد انجام می‌شود

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم دو طرح کلان ملی در حال اجرا هستند طرح جوانی جمعیت در مرحله تحقیقاتی است و سخت افزار طرح هوشمند سازی آزمون‌ها نیز ساخته شده است.