جمعه 10 فروردین 1403

دیدار وزیر علوم، با دانشجوی دکتری ریاضی دارای معلولیت دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دیدار وزیر علوم، با دانشجوی دکتری ریاضی دارای معلولیت دانشگاه علم و صنعت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با فاطمه کشکویی جهرمی دانشجوی ترم اول ریاضی دانشگاه علم و صنعت که علیرغم معلولیت جسمی از ناحیه دو دست و مشکلات ستون فقرات، توانسته است با تلاش و پشتکار تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه دهد، دیدار و با اهدای لوح سپاس از وی تجلیل کرد.

وی در این دیدار گفت: توکل به خدا، داشتن انگیزه و تلاش می تواند هر مانعی را در راه پیشرفت بردارد و خانم کشکویی با همت خود و ادامه دادن مسیر تحصیل تا مقطع دکتری نشان داد کم توانایی جسمی نمی تواند علت دست کشیدن از انگیزه پیشرفت باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: خانم فاطمه کشکویی یکی از بانوان فرهیخته جامعه اسلامی است که می تواند الگوی بانوان در داخل و خارج باشد و ضرورت دارد اهداف علمی بلندتری را برای خود تعیین کند و با کسب جوایز علمی معتبر دنیا از زنان تاثیر گزار در عرصه علم و فناوری ایران و جهان باشد.

*شرایط خاص و ویژه دانشجویان دارای معلولیت را باید درک کنیم

زلفی گل در این نشست گفت: باید شرایط خاص و ویژه دانشجویان دارای معلولیت را درک کنیم و شرایط تحصیل آنان را تسهیل کنیم که در این راستا مقرر شد لیست دانشجویان دارای معلولیت دانشگاه‌ها و نوع کمک های مورد نیاز آنان در وزارت علوم تهیه شود.

خانم فاطمه کشکویی جهرمی نیز در این دیدار بخشی از مشکلات خود در دوران تحصیل و از جمله امتحانات کتبی و آزمون سراسری را بیان کرد و از وزیر علوم برای کمک به تحصیل آسان تر دانشجویان دارای معلولیت درخواست مساعدت کرد.

محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم، علی شمسی پور مدیرکل حوزه وزارتی و ندا شفیعی سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم نیز در این دیدار حضور داشتند.

در بخشی از لوح سپاس وزیر علوم آمده است:

«گرانمایه دیدن دردها و مغتنم دانستن دشواری‌ها، مقصدی جز روئین‌تنی در هفت خان هستی ندارد و خوشا دل و جانی که به مشیت حق سر می گذارد و سربلند برمی خیزد.

خرسندم که در آغازین روزهای مهر، ماه دانش مجال قدردانی از فرزندی برومند که با امید و اراده مرزهای ناممکن را درنوردیده، فراهم شده است.

فاطمه کشکویی جهرمی دانشجوی رشته ریاضی محض دانشگاه علم و صنعت الگوی جوانان ایران اسلامی امروز است که با همه مصائب و موانع خم به ابرو نیاورده و به قله‌های دانش قدم گذارده است. بانویی برومند که نام از نام مبارک بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) دارد و با توکل به ساحت حضرتش، اتفاقی بزرگ را رقم زده است. به سهم خویش این همت و اشتیاق را به فرزند عزیزم تبریک عرض می نمایم. امیدوارم کارنامه او نقش پیش چشم دیگر فرزندان این سرزمین باشد.»

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

محمدعلی زلفی گل

فاطمه کشکویی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
دیدار وزیر علوم، با دانشجوی دکتری ریاضی دارای معلولیت دانشگاه علم و صنعت 2
دیدار وزیر علوم، با دانشجوی دکتری ریاضی دارای معلولیت دانشگاه علم و صنعت 3