سه‌شنبه 17 مهر 1403

دیویس سریعترین گل جام را زد / گزارش زنده، کرواسی 0 - کانادا 1

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دیویس سریعترین گل جام را زد / گزارش زنده، کرواسی 0 - کانادا 1

اولین گل کانادا سریعترین گل جام تا اینجای رقابتها هم بوده است

به گزارش "ورزش سه" فینالیست دوره قبل جام‌جهانی همچنان در تلاش برای به ثمر رساندن اولین گل خود در قطر است. کانادا هم شبیه به کرواسی هنوز گلی در این رقابتها نزده. در اولین بازی فرصتی طلایی به آنها داده شد ولی دروازه‌بان بلژیک پنالتی ستاره کانادایی بایرن را در دقیقه 11 مهار کرد تا شروع طوفانی و رویایی کانادا به پایانی شیرین ختم نشود و آنها روی تک گل بلژیک در نیمه اول بازنده از زمین خارج شوند. عدم گلزنی یا کسب امتیاز در بازی اول اما نقطه تماما منفی برای کانادا نبود. شاگردان جان هردمن با عملکردی شجاعانه یکی از مدعیان را تحت فشار گذاشتند و به بنظر با اعتماد به نفس پا به چمن ورزشگاه بین‌المللی خلیفه می‌گذارند تا رکورد منفی عدم امتیاز گیری در 4 بازی جام‌جهانی برای آنها شکسته شود.

در سمت مقابل کهنه‌کاران کروات حریفی سخت کوش و بدقلق برای هر تیمی هستند. شاید عملکرد فنی و فردی آنها در تساوی بدون گل مقابل مراکش مطابق انتظار نبود اما آنها پیش از آن در 11 رقابت متوالی در جام‌جهانی موفق به باز کردن دروازه رقبا شده بودند. مودریچ و شرکا به خوبی از عملکرد نامطمئن در بازی اول آگاه هستند و در مصاحبه‌های پیش از بازی هم به این موضوع اشاره داشتند و وعده بازی چشم‌نواز را در دیدار با کانادا به هواداران دادند. شاگردان زلاتکو دالیچ کار آسانی مقابل کانادا نخواهند داشت به ویژه با توجه به سرعت و تکنیک خط میانی کانادا که احتمالا برای بازیکنان نه چندان جوان کرواسی مشکلات جدی ایجاد می کند.

باید دید در اولین تقابل دو کشور در تاریخ کدام تیم به اولین گل در قطر دست پیدا می‌کند و کدامیک دست پر از زمین مسابقه خارج می‌شود.

جام جهانی 2022 قطر - گروه F ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه (دوحه) - ساعت 19:30 - تماشاگر: داور: آندرس ماتیاس ماتونته کابررا (اروگوئه)/ کمک‌ها: نیکلاس تاران و مارتین سوپی (اروگوئه)، داور چهارم: کویت اورتگا (پرو)/ داور ویدیویی: مائورو ویلیانو (آرژانتین)

تیم ملی کرواسی:

دومینیک لیواکوویچ، جوزپ یورانوویچ، دژان لوورن، جوسکو گواردیول، برنا سوسا، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، متئو کواچیچ، ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ و مارکو لیوایا سرمربی: زلاتکو دالیچ

تیم ملی کانادا:

میلان بورجان، آلیستر جانستون، کمال میلر، استیون ویتوریا، استفان اوستاکیو، آتیبا هوچینسون، ریچی لاریا، آلفونسو دیویس، تاجون بوچانان، جاناتان دیوید، کایل لارین سرمربی: جان هردمن