پنج‌شنبه 3 آبان 1403

رؤیاپردازی کیلیان و رئالی‌های دنیا / شروع عملیات امباپه: رکوردهای رونالدو را شکار کن!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رؤیاپردازی کیلیان و رئالی‌های دنیا / شروع عملیات امباپه: رکوردهای رونالدو را شکار کن!

کیلیان امباپه با به ثمر رساندن اولین گل خود در چمپیونزلیگ به دنبال شکار رکوردهای تاریخی اسطوره‌اش کریستیانو رونالدو است.

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه دیشب برای رئال مادرید یک گل بسیار مهم به ثمر رساند. او در اولین بازی‌اش برای این تیم در لیگ قهرمانان موفق شد گلزنی کند. گلی که توجه‌ها را بیش از پیش به چشم‌انداز خارق‌العاده این ستاره بزرگ در رئال مادرید جلب کرده است.

امباپه با این گل به پانزدهمین بازیکن تاریخ رئال تبدیل شد که در اولین بازی خود با پیراهن سفید در چمپیونزلیگ گلزنی می‌کند. او بعد از کریستین کارمبئوی افسانه‌ای دومین فرانسوی‌ای است که این کار را با پیراهن رئال انجام داده است. کارمبئو در سال 1998 در بازی مقابل لورکوزن موفق به ثبت این رکورد شده بود.

یکی از مهمترین رکوردهای امباپه با گل دیشبش این بود که او را وارد ده گلزن برتر چمپیونزلیگ کرد. گل شماره 49 امباپه در این رقابت‌ها. او از این نظر با افسانه‌هایی مثل آلفردو دی‌استفانو و زلاتان ابراهیموویچ برابری می‌کند.

شاید یکی از نکته‌های خاص گل دیشب برای امباپه این باشد که او حالا نامش را کنار اسطوره فوتبالی‌اش کریستیانو رونالدو می‌بیند. رونالدو هم از ستاره هایی است که در اولین بازی چمپیونزلیگی خود برای رئال گلزنی کرده است. در واقع کریستیانو در اولین بازی‌اش دو گل زده بود. دو گل در جریان پیروزی 5-2 رئال مقابل زوریخ در چمپیونزلیگ 10-2009.

با وجود همه این رکوردها امباپه امسال یک هدف خاص دارد. قهرمانی با رئال در لیگ قهرمانان. امباپه تا حالا دستش به این جام نرسیده و امیدوار است بتواند اولین جام چمپیونزلیگ خودش و شانزدهمین جام چمپیونزلیگی رئال را در پایان فصل بالای دست ببرد.

رؤیاپردازی کیلیان و رئالی‌های دنیا / شروع عملیات امباپه: رکوردهای رونالدو را شکار کن! 2
رؤیاپردازی کیلیان و رئالی‌های دنیا / شروع عملیات امباپه: رکوردهای رونالدو را شکار کن! 3