شنبه 8 اردیبهشت 1403

رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

رئیس جمهور با اشاره به شعار سال و تبیین ضرورت ها و الزامات برنامه‌ریزی برای تحقق آن، همه بخش‌های تولیدی از جمله نفت، کشاورزی، نیرو، صنعت و معدن را مخاطب اصلی شعار سال خواند و کنترل عواملی را که در شاخص‌های اقتصادی اختلال ایجاد می‌کنند، ضروری دانست.

به گزارش تسنیم، اولین نشست تیم اقتصادی دولت در سال 1403، صبح امروز یکشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی و با حضور اعضای اقتصادی کابینه برگزار شد.

در این جلسه دبیر ستاد اقتصادی دولت گزارشی از شاخص‌های رشد اقتصادی، اشتغال، تورم در سال گذشته و میزان تحقق شعار سال 1402 ارائه و ابعاد و راه‌های تحقق شعار سال 1403 در زمینه جهش تولید با فراهم کردن زمینه‌های مشارکت مردم را تبیین کرد.

بیان نکاتی در مورد میزان تحقق درآمدهای ارزی کشور، تخصیص اعتبارات طرح‌های عمرانی، زمینه‌های جذابیت‌بخشی به تولید و صادرات و مشوق‌های لازم در این زمینه و ضرورت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیربنایی از جمله محورهای مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس جمهور با اشاره به شعار سال 1403 و تبیین ضرورت ها و الزامات برنامه‌ریزی برای تحقق جهش تولید، همه بخش‌های تولیدی از جمله نفت، کشاورزی، نیرو، صنعت و معدن را مخاطب اصلی شعار سال خواند و کنترل عواملی را که در شاخص‌های اقتصادی اختلال ایجاد می‌کنند، ضروری دانست.

رئیسی حمایت کامل از تولید کالاهای اساسی و ایجاد ثبات و آرامش در این بخش را سیاست اصولی و قطعی دولت دانست و بر ضرورت توجه جدی به افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف تاکید کرد.