دوشنبه 16 مهر 1403

رحیمیان: همکاری انتشارات جهاد دانشگاهی با جامعه نخبگان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رحیمیان: همکاری انتشارات جهاد دانشگاهی با جامعه نخبگان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته کتاب جهاد دانشگاهی که امروز برگزار شد، گفت: هفته های فرهنگی در کشور شامل برنامه هایی است که نهادهای متولی بتوانند توجه افکار عمومی و فراگیر شدن موضوعات فرهنگی در جامعه باشد.

وی افزود: هفته کتاب که از 21 آبان آغاز می شود فرصتی است که ما با جامعه انتشارات ارتباط بیشتری داشته باشیم‌.

رحیمیان گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه نشر کارنامه درخشانی دارد که یکی از ماموریت های خود را پس از انقلاب تامین منابع علمی و دانشگاهی می داند که توانسته بخش مهمی از منابع علمی مراکز دانشگاهی را تامین کند و در مواقع ضروری اقدام به چاپ کتاب های مورد نیاز در کمترین زمان ممکن کرده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف جهاد دانشگاهی تامین نیازهای منابع درسی دانشگاهیان و همچنین چاپ کتاب هایی به غیر از منابع علمی است که باید پاسخگوی نیازهای جامعه جوان در حوزه نشر باشیم.

رحیمیان اضافه کرد: باید با توجه به نیازهای جامعه به سمت کارهای جدید در حوزه کتاب برویم که انتشارات جهاد دانشگاهی باید در این زمینه اقدامات مناسب را داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 31 مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی فعالیت های نشر و ترویجی انجام می شود.

وی افزود: در هفته کتاب 4 برنامه از جمله بیست و نهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی، بیستمین دوره جشنواره پایان نامه سال دانشجویی. ششمین دوره مسابقه ملی پایان نامه سه دقیقه ای و برگزاری دومین دوره مسابقات کتاب سه دقیقه ای است.

رحیمیان در ادامه گفت: اعلام آمادگی می کنیم با ارتباطی که با بنیاد ملی نخبگان برقرار خواهیم کرد،، خدمات گسترده ای در زمینه نشر به نخبگان داشته باشیم که بتوانند دستاوردهای علمی خود را به جامعه عرضه کنند. رویکرد ما جهادی است و در کمترین زمان آثار نخبگان را با رعایت قوانین چاپ و عرضه خواهیم کرد.