دوشنبه 2 مهر 1403

رشد 36 درصدی ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رشد 36 درصدی ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: با وجود تلاش دشمن در جنگ ترکیبی، امسال شاهد رشد 36 درصدی ثبت‌نام در مدارس علمیه خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: با وجود تلاش دشمن در جنگ ترکیبی، امسال شاهد رشد 36 درصدی ثبت‌نام در مدارس علمیه خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی رستمیانی به نقش‌های متعدد حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی روحانیت، امر تبلیغ دین است، گفت: برخی از حوزه‌های علمیه در زمینه تبلیغ فعالیت می‌کنند و در مباحث مرتبط با مناسبت‌های ملی و مذهبی شاهد حضور این طلاب هستیم.

وی افزود: دشمنان بدانند که برخلاف تبلیغات آنان امروز شاهد رشد چشمگیر جوانان در حوزه‌های علمیه هستیم و جوانان امروز آگاه‌تر شده‌اند و به اهمیت جهاد تبیین پی‌برده‌اند.

رستمیانی بیان کرد: امسال نسبت به سال 1402 شاهد رشد 36 درصدی ورودی به حوزه‌های علمیه استان هستیم و این نشان می‌دهد که هر چه دشمنان نظام خواسته‌اند به لطف خدا معکوس شد و شاهد یک روند صعودی از حضور جوانان در حوزه‌های علمیه استان هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: دشمنان تصور می‌کردند که با توهین به روحانیت می‌توانند این نور را کمرنگ کند اما نقشه‌های آنان با شکست مواجه شده است.

وی بیان داشت: در استان 19 مدرسه علمیه برادران وجود دارد که 17 مدرسه در زمینه آموزشی، 2 مدرسه در حوزه تبلیغی فعالیت دارند و همچنین طلاب خواهر در 9 مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

رستمیانی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی یک هزار و 800 نفر در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند و قریب به 6 هزار روحانی و طلبه در استان داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: در مدارس علمیه استان بیش از 370 استاد پاره وقت و 55 استاد تمام وقت فعالیت دارند.

وی به سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در استان در چهار رشته تخصصی طلاب به تحصیل می‌پردازند و امسال برای اولین بار در رشته خطابه طلاب خواهر جذب شده‌اند.

رستمیانی در ادامه عنوان کرد: امسال حدود 400 نفر ورودی جدید در بخش برادران و 320 نفر در بخش خواهران به مدارس علمیه افزوده شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی تاکید کرد: حدود 50 درصد و نیمی از ظرفیت استان از لحاظ مساجد و روستاها با کمبود روحانی مواجه هستند اما با نگاه جامعه امام و مسجد محور می‌توان این مسائل را حل کرد.

وی گفت: بعد از 16 سال در زمینه امر تبلیغ استان به مدیریت واحد رسید و امیدواریم نتایج خوبی برای استان در پی داشته باشد و افزایش تعداد مدارس تبلیغی را در دستور کار قرار گرفته است.