پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

رقیب قهرمان فرهادی به رقابت اسکار آمد

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
رقیب قهرمان فرهادی به رقابت اسکار آمد

«کوپه شماره 6» نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن امسال داشت و توانست به همراه فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ هیات داوران شود.

فیلم «کوپه شماره 6» ساخته «یوهو کاسمانن» به عنوان نماینده رسمی سینمای فنلاند در اسکار 2022 انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه معرفی نماینده رسمی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار، فنلاند فیلم «کوپه شماره 6» ساخته «یوهو کاسمانن» رو به عنوان فیلم خود در این رقابت برگزید.

«کوپه شماره 6» نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن امسال داشت و توانست به همراه فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ هیات داوران شود و در ادامه در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله کارلووی واری، تورنتو، بوسان و... نیز به نمایش گذاشته شد.

سینمای فنلاند تاکنون تنها یک بار با فیلم «مردی بدون گذشته» به کارگردانی «آکی کوریسماکی» در سال 2002 به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (فیلم غیرانگلیسی زبان) راه یافته است.

تاکنون 40 کشور نماینده خود را در برای رقابت در اسکار 2020 معرفی کرده‌اند. آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (10 آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار 2022 روز 8 فوریه 2022 (19 بهمن) و مراسم اسکار نیز 27 مارس 2022 (7 فروردین) برگزار می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003OEm