دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

رمان جدید استیون کینگ پرفروش شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رمان جدید استیون کینگ پرفروش شد

کتاب جدید استیون کینگ با عنوان «هالی» در چند روز نخست پس از انتشار به صدر جدول پرفروش‌ترین‌های آمازون راه پیدا کرد.

کتاب جدید استیون کینگ با عنوان «هالی» در چند روز نخست پس از انتشار به صدر جدول پرفروش‌ترین‌های آمازون راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کتابی با تمرکز بر شخصیت هالی گیبنی، جدیدترین کتاب استیون کینگ است که قهرمان آشنای این نویسنده را در حالی دنبال می‌کند که در حال گشودن معمای مجموعه‌ای از ناپدید شدن‌ها در شهری در غرب میانه است.

با گذشت بیش از 50 سال حضور در دنیای حرفه‌ای نویسندگی، استیون کینگ یک کتاب دیگرش را به فهرست پرفروش‌ها افزود. این رمان‌نویس محبوب که خالق آثار ترسناک و تعلیق‌آمیز است، آخرین کتابش «هالی» را 5 سپتامبر منتشر کرد و کتاب به سرعت در چندر روز به رتبه یک جدول پرفروش‌های آمازون رسید.

«هالی» شخصیت هالی گیبنی را دنبال می‌کند که اولین بار در سال 2014 در کتاب «آقای مرسدس» ظاهر شد و از آن زمان در چندین کتاب از آثار کینگ، از جمله رمان «نگه‌دارندگان جستجوکنندگان» در سال 2015. «پایان تماشا» در سال 2016 و «اگر خون ببارد» در سال 2020 ظاهر شد. کتاب جدید این کارآگاه خصوصی زن را در حالی دنبال می‌کند که تلاش دارد معمای مجموعه‌ای از ناپدید شدن‌های مرموز را در یک شهر کوچک در غرب میانه حل کند. در حالی که این شخصیت در رمان دیگری در سال 2015 با شخصیت بیل هاجز همکاری کرده بود، اما وی این بار کاملا مستقل به غرایز خود برای حل یک جنایت بی‌رحمانه تکیه می‌کند و در عین حال با دنیای اطرافش تعامل دارد.

کینگ در مصاحبه اخیرش با رولینگ استون گفت به خلق داستان دیگری برای شخصیت هالی علاقه‌مند شد، زیرا حس می‌کرد چیزهای بیشتری برای کشف کردن با تیک‌ها و کارهای عجیب و غریب او وجود دارد. او گفت: من این شخصیت را خیلی دوست دارم زیرا ترکیب عجیبی از ناامنی، وسواس و توانایی کارآگاهی دارد. گاهی با شخصیت‌ها و چهره‌هایی که نمی‌خواهید با آنها ادامه بدهید آشنا می‌شوی و بعد برخی از آنها تو را با خود می‌کشند... من واقعاً می‌خواستم ببینم این شخصیت چه کار می‌کند.

این نویسنده در یادداشت‌هایی که ناشر برای «هالی» منتشر کرده هم گفته است: هرگز نمی‌توانستم هالی گیبنی را رها کنم. او قرار بود یک شخصیت فرعی در «آقای مرسدس» باشد؛ اما به نوعی کتاب و قلب من را دزدید.

در حالی که بسیاری از کتاب‌های کینگ در قلمرویی ماورای طبیعی اتفاق می‌افتد، کتاب جدید وی بیشتر متمرکز بر زمان حال است و دارای شخصیت‌هایی است که با کووید سروکار دارند و شخصیت اصلی یعنی هالی مصمم در انکار کووید است ولی در نهایت تسلیم این بیماری می‌شود. در حالی که کتاب هنوز مضامین ماورای طبیعی دارد (مواردی چون استادان آدمخوار و رویدادهایی که در شب اتفاق می‌افتند)، کینگ می‌گوید می‌خواست هالی کپسول زمان خاصی را ارایه کند.

ناشر کتاب یعنی اسکرایبنر هم به طرفداران اطمینان داده که کتاب همه ویژگی‌های آشنای کلاسیک استیون کینگ را در خود دارد. در توضیحات کتاب آمده است: «در رمان جدید کینگ، هالی تنهاست، و در مقابل یک جفت رقیب به طرز غیرقابل باور فاسد، به چیزی درخشان بدل شده است». تقریبا غیرممکن است بفهمیم آنها چه کار می‌کنند؟ آنها باهوش هستند، صبور هستند و بی‌رحم هم هستند. هالی باید تمام استعدادهای فوق‌العاده‌اش را فرا بخواند تا در این شاهکار جدید هولناک، از اساتیدی که به طرز تکان‌دهنده‌ای در هم تنیده‌اند، جلو بیفتد.

این نویسنده پرکار سال 2022 دو کتاب منتشر کرده بود که شامل «وظیفه نهایی گوندی» سومین رمان از مجموعه رمان‌هایی با این شخصیت و «قصه پریان» بود.

«هالی» اکنون در آمازون به صورت کتاب با جلد گالینگور، به صورت کتاب الکترونیک کیندل و نیز به عنوان کتاب صوتی در دسترس است.