شنبه 15 اردیبهشت 1403

روایتی از پایان چشم انتظاری یک مادر شهید در «دیدار جان»

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
روایتی از پایان چشم انتظاری یک مادر شهید در «دیدار جان»

نویسنده کتاب «دیدار جان» در گفت‌: نام کتابم را از این جهت دیدار جان گذاشتم که مادر شهید مهدی بخشی پس از گذشت سال‌ها وقتی با پیکر تازه تفحص شده فرزندش روبرو شد بسیار خوشحال شد گویی که بار دیگر این فرزند را به دنیا آورده است و امید وی به اطمینان تبدیل شد

فاطمه وفایی زاده نویسنده کتاب «خوشا سرو» در گفت‌وگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «دیدار جان» گفت: در کتاب دیدار جان، زندگی و سرگذشت شهید مهدی بخشی معاون گردان مالک اشتر را به رشته تحریر در آوردم که توسط انتشارات 27 بعثت منتشر شده است.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفی کتاب «خوشا سرو» اینجاکلیک کنید
وی نگارش کتاب دیدار جان را در سه بخش توصیف و اظهار کرد: کتاب دیدار جان در سه فصل تنظیم شده، فصل اول این کتاب از زمان تولد تا زمان حضور وی در جبهه است که از زبان مادر این شهید بزرگوار روایت شده، فصل دوم از زبان خود شهید تا زمان شهادتش روایت شده و در فصل سوم از آنجا که پیکر شهید بخشی بعد از شهادت پیدا نشد و شک در مورد شهادت وی وجود داشت روایتی از مادر وی به دوران انتظار تا زمان پیدا شدن پیکر این شهید بزرگوار باز می‌گردد. وی در مورد شیوه نگارش کتاب دیدار جان ابراز کرد: کتاب دیدار جان را بر اساس مستنداتی که در گفت‌وگو با دوستان و هم رزمان شهید بخشی انجام دادم به نگارش در آوردم و همچنین از روایات مادر و خانواده این شهید بزرگوار در این کتاب استفاده کردم و تلاش کردم دیدار جان نثری ساده و روان داشته باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند. وفایی زاده در مورد بخش جذاب کتاب دیدار جان اظهار کرد: جذابترین بخش کتاب دیدار جان از نظر من به عنوان نویسنده کتاب، انتظار مادر شهید مهدی بخشی است، وی وقتی خبر شهادت پسرش را شنید باور نکرد و در انتظار باقی ماند و تا زمان آزاد شدن آزادگان باز هم در انتظار دیدن فرزند خود بود تا در نهایت، در طول یکی از تفحص‌ها پیکرشهید مهدی بخشی پیدا شد. امید و انتظار باعث شده بود بیانات هم رزمان شهید در نگاه خانواده وی غیر قابل قبول به نظر برسد، هرچند این موضوع تلخ‌ترین بخش داستان بشمار می‌رود، اما این خانواده بزرگ را از چشم انتظاری در آورد. وی به دلیل نامگذاری کتاب دیدار جان اشاره و بیان کرد: نام کتاب را از این جهت دیدار جان گذاشتم که مادر شهید مهدی بخشی پس از گذشت سال‌ها وقتی با پیکر تازه تفحص شده فرزندش روبرو شد بسیار خوشحال شد گویی که بار دیگر این فرزند را به دنیا آورده است و امید وی به اطمینان تبدیل شد. وفایی زاده در مورد دیگر کتاب در دست تولید خود خاطرنشان کرد: هم اکنون تولید و نگارش کتاب شهید علی توران لو را در دست دارم و امیدوارم که به زودی به چاپ برسد.
روایتی از پایان چشم انتظاری یک مادر شهید در «دیدار جان» 2