چهارشنبه 18 مهر 1403

روایت دانشجویی از کرسی آزاداندیشی انجمن اسلامی آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبائی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
روایت دانشجویی از کرسی آزاداندیشی انجمن اسلامی آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بعد چند روز سکوت نسبی در دانشگاه علامه طباطبایی، پوستر‌هایی در سطح دانشگاه با عنوان کرسی آزاداندیشی در روز یکم آذرماه ساعت دوازده به میزبانی انجمن آزاداندیش پخش شد. در اولین برخورد با خود گفتیم، مایه دلگرمی‌ست که چنین مراسمی به میزبانی چنین تشکلی تدارک دیده شده! بالاخره بعد از 60 روز تلاش بی‌امان و البته بدقولی و فرار از مباحثه و مناظره مدعیان،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بعد چند روز سکوت نسبی در دانشگاه علامه طباطبایی، پوستر‌هایی در سطح دانشگاه با عنوان کرسی آزاداندیشی در روز یکم آذرماه ساعت دوازده به میزبانی انجمن آزاداندیش پخش شد.

در اولین برخورد با خود گفتیم، مایه دلگرمی‌ست که چنین مراسمی به میزبانی چنین تشکلی تدارک دیده شده! بالاخره بعد از 60 روز تلاش بی‌امان و البته بدقولی و فرار از مباحثه و مناظره مدعیان، قرار است فضای دانشگاه به اصالت خود بازگردد.

و، اما تا آخرین لحظه منتظر دعوت رسمی انجمن آزاداندیش بودیم، ولی آزادی در نظر آن‌ها تاجایی تعریف می‌شد که فقط صدای خودشان شنیده شود.

سعی کردیم بدون توجه به کم‌لطفی دوستان انجمن آزاداندیش در مراسم حضور پیدا کنیم. حوالی ساعت 12:30 بود که دانشجویان از هر طیف و عقیده‌ای وارد سالن می‌شدند، در چهره شان شوری دیده می‌شد، همه خوشحال از اینکه قرار است گفتگو شود.

نوبت به دانشجویان رسید، یک به یک همه پشت تریبون رفتند، بماند که خار در چشم، استخوان در گلو شاهد انواع اهانت‌ها بودیم؛ اما، چون میهمان بودیم به شرط ادب حرفی نزدیم و به میزبان احترام گذاشتیم.

بعد از چندین نفر بالاخره نوبت به خواهری از بسیج رسید، با شروع صحبت‌هایشان، مدعیان آزادی حتی لحظه‌ای حاضر به شنیدن حرف‌های به حق ایشان نشدند پس شروع کردند به هوو کشیدن و اهانت کردن، که به شرط ادب از ذکر آن معذوریم.

هر چقدر که زمان می‌گذشت، فضا غیراخلاقی‌تر می‌شد و البته میزبانی که قافیه را در اداره جلسه باخته بود و با سکوتش مهر تاییدی بر بی‌اخلاقی مدعیان می‌زد.

بعد از چند نفر دوباره نوبت به یکی از خواهران بسیج رسید که این‌بار حجت را بر آزادی‌خواهان واقعی و حق‌طلبان تمام کرد. در طول صحبت‌های خواهرمان حتی لحظه از توهین و بی‌اخلاقی دست نکشیدن و نگذاشتن کلامی سخن بگوید. چه فکر می‌کردیم، چه شد.

دیگر کم‌کم داشت نوبت به برادران و خواهران بسیج دانشجویی می‌رسید، هفت نفر مانده بودند و انبوهی از شبهات که هرکدامشان با یک جمله از این بزرگواران پاسخ داده می‌شد.

آخرین نفر از انجمن اسلامی پشت تریبون رفت و نقطه پایان و تلخ ماجرا رقم خورد. برای تهییج فضا، خانمی با زیر پا گذاشتن قانون دانشگاه که احترام و عمل به آن وظیفه هر دانشجویی‌ست، کشف حجاب کرد. آخرین میخ بر تابوت این ناجنبش مدعیان خورده شد و بعد از اهانت ایشان برادران بسیج برای کنترل اوضاع شروع به شعار دادن کردن که با برخورد برگزار کننده‌های جلسه روبه‌رو شدند.

آنجا که نوبت به برادران و خواهران بسیج دانشجویی رسید، طی یک تصمیم غافلگیر کننده از جانب میزبان پایان جلسه اعلام شد.

امروز شاهد انواع و اقسام اهانت‌ها و تهمت‌ها و شبهات‌بی‌اساس بودیم که با بی‌تدبیری برگزار کنندگان بی‌پاسخ ماند، در تاریخ علامه بماند به یادگار که مدعیان آزادی با شعار مرگ بر دیکتاتور، خود آزادی را با رفتار دیکتاتور مآبشان سلاخی کردند.