چهارشنبه 18 مهر 1403

روایت رسانه ازبک از ناکامی مطلق برابر ایران

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
روایت رسانه ازبک از ناکامی مطلق برابر ایران

رسانه ازبکستانی نوشت که تیم ملی این کشور هرگز در نیمه های اول نتوانسته برابر ایران گلزنی کند.

به گزارش "ورزش سه"، رسانه اسپورتس ازبکستان با بررسی دیدارهای گذشته تیم ملی فوتبال این کشور برابر ایران، به ناکامی‌های ازبک‌ها در نیمه اول این بازی‌ها اشاره کرده است. بر اساس این گزارش، در تمام بازی‌هایی که ازبکستان میزبان ایران بوده، تیم ملی این کشور موفق به گلزنی در نیمه اول نشده است. ازبک‌ها امیدوارند که این روند منفی را در دیدار آینده بشکنند و به اولین گل خود در نیمه اول مقابل ایران دست یابند.

طبق آمار ارائه شده، ازبکستان در هفت دیدار گذشته خانگی برابر ایران در نیمه اول هیچ گلی به ثمر نرسانده است. این دیدارها شامل بازی‌هایی از سال 2009 تا 2023 است و در اکثر آن‌ها نیمه اول با نتیجه 0-0 به پایان رسیده است. تنها در سه دیدار، ایران موفق به گلزنی در نیمه اول شده و نتیجه نهایی یا مساوی شده و یا به سود ایران تمام شده است. این آمار ناکامی ازبک‌ها در نیمه اول، نقطه ضعفی بوده که رسانه اسپورتس ازبکستان به آن پرداخته است.

آخرین دیدار این دو تیم در ازبکستان، نیمه اول با نتیجه 2-0 به سود ایران به پایان رسید و باز هم ازبک‌ها نتوانستند در نیمه اول گل بزنند. البته آنها در نیمه دوم توانستند کار را به تساوی کشانده و بازی دو بر دو شد. رسانه ازبکی به این نکته اشاره می‌کند که این روند ناامیدکننده باید در دیدار بعدی که فردا در تاشکند برگزار می‌شود، تغییر کند. ازبک‌ها معتقدند که اگر بتوانند در نیمه اول دروازه ایران را باز کنند، می‌توانند شرایط بازی را به نفع خود تغییر دهند.

با توجه به این آمار و نتایج، فردا روز مهمی برای تیم ملی ازبکستان خواهد بود. رسانه اسپورتس امیدوار است که ازبکستان بتواند در نهایت این طلسم گل نزدن در نیمه اول برابر ایران را بشکند و با شروعی قدرتمند، مسیر پیروزی را هموار کند.