یک‌شنبه 17 تیر 1403

رودری را نمی‌شود 90 دقیقه مهار کرد، می‌شود مرددش کرد / گوندوگان: این یک فینال جذاب است، مرگ یا زندگی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رودری را نمی‌شود 90 دقیقه مهار کرد، می‌شود مرددش کرد / گوندوگان: این یک فینال جذاب است، مرگ یا زندگی!

ایلکای گوندوگان، کاپیتان آلمان، در نشست خبری بازی با اسپانیا گفت مانشافت امیدوار است با حمایت هوادارانش لاروخا را شکست دهد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان فردا در اشتوتگارت اولین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 را مقابل اسپانیا برگزار می‌کند. فینالی زودهنگام بین دو تیمی که بهترین تیمهای این دوره از رقابتها بوده‌اند.

ایلکای گوندوگان که به همراه یولیان ناگلزمان در نشست خبری پیش از دیدار آلمان و اسپانیا حاضر شده بود پذیرفت که آلمان در سالهای گذشته آمار خوبی مقابل لاروخا نداشته ولی گفت او و هم‌تیمی‌هایش مصمم هستند به این روند پایان بدهند.

درخشش فوق‌العاده هم‌تیمی‌ات در بارسا، لامینه یامال، در یورو؟ لامینه از سنش خیلی جلوتر است. آنچه این پسر فصل گذشته نشان داد واقعا بی‌نظیر بود. وقتی فکر می‌کنم وقتی خودم شانزده ساله بودم کجا بودم... این نشان می‌دهد این نسل از سنین خیلی کم مسئولیت قبول می‌کند. لامینه برای تیم ملی اسپانیا بازیکن خیلی مهمی است و همینطور برای بارسا، در سالها یا دهه‌های آینده.

شما و اسپانیا بهترین تیمهای تورنمنت هستید. چقدر به برد امیدواری؟ بی‌صبرانه منتظر بازی فردا هستیم. بازی سختی است ولی هیچ دلیلی وجود ندارد که بی اعتماد به نفس وارد بازی بشویم. از این به به بعد هر بازی حکم فینال را دارد. بازی مرگ و زندگی. اگر مردم می‌گویند این دو تیم بهترین تیمهای تورنمنت هستند نشان می‌دهد کارمان را درست انجام داده‌ایم. دو تیم در بالاترین سطح ممکن به مصاف هم می‌روند. برای هواداران چیزی لذت‌بخش‌تر از تماشای چنین بازی‌ای نیست.

این آخرین تورنمت تو در تیم ملی است؟ هنوز درباره‌اش فکر نکرده‌ام. امیدوارم فردا آخرین بازی تونی کروس نباشد.

برای از کار انداختن رودری چه برنامه‌ای دارید؟ من روزی که او به منچستر آمد را خوب یادم می‌آید. او بعد از تمرین گاهی نیم ساعت می‌ماند و با پپ حرف می‌زد. او با تلاش زیاد فوتبالش را به سطح فوق‌العاده‌ای رسانده و در پستش بهترین بازیکن دنیا است. هیچ تیمی نمی‌تواند بازیکنی مثل او را 90 دقیقه خنثی کند ولی می‌توانید کاری کنید که دچار تردید بشود.

آمار بد آلمان مقابل اسپانیا در سالهای اخیر؟ این نشان می‌دهد اسپانیا تیمی نیست که بردنش راحت باشد. اگر به آمار نگاه کنید مدتی است آنها بهتر از ما بوده‌اند. این یک واقعیت است. ولی ما می‌خواهیم فردا تغییرش بدهیم.

مزیت هواداران در خاک خودی؟ می‌خواهیم با جذاب بازی کردن به ایجاد جو عالی در ورزشگاه کمک کنیم. جو ورزشگاه اشتوتگارت در بازی با مجارستان عالی بود. به نظر من حتی از دورتموند هم بهتر بود. هواداران می‌توانند به ما روحیه بدهند و اسپانیایی‌ها را دچار تزلزل کنند.

اگر بازی به پنالتی کشیده شود، از پنالتی‌زن‌های آلمان هستی؟ کلمه کلیدی اینجا روتین داشتن است. پنالتی زدن در بازی خیلی فرق دارد با پنالتی زدن در تمرین. به نظرم امکان ندارد که بشود پنالتی زدن را در تمرینها شبیه‌سازی کرد. ولی می‌توانید روتین پنالتی زدن را تمرین کنید، اینکه چقدر دورخیز می‌کنید، چطور توپ را روی زمین می‌کارید و این طور مسائل. فشار پنالتی‌ها اصلا چیز دیگری است. حتی هری کین که از بهترین پنالتی‌زن‌های دنیا است گاهی خراب می کند. هر کسی که در چنین موقعیتی مسئولیت می‌پذیرد و پنالتی می‌زند شایسته احترام است حتی اگر توپ را از دست بدهد.

رودری را نمی‌شود 90 دقیقه مهار کرد، می‌شود مرددش کرد / گوندوگان: این یک فینال جذاب است، مرگ یا زندگی! 2
رودری را نمی‌شود 90 دقیقه مهار کرد، می‌شود مرددش کرد / گوندوگان: این یک فینال جذاب است، مرگ یا زندگی! 3