پنج‌شنبه 14 تیر 1403

رودی فولر راه بردن اسپانیا را به ناگلزمان نشان داد / پایان نفرین 36ساله آلمان - اسپانیا با سانه بعلاوه دو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رودی فولر راه بردن اسپانیا را به ناگلزمان نشان داد / پایان نفرین 36ساله آلمان - اسپانیا با سانه بعلاوه دو!

آلمان درحالی به مصاف اسپانیا می‌رود که 36 سال است لاروخا را شکست نداده است. رودی فولر به این سوال پاسخ داد که آلمان برای برد اسپانیا چه باید بکند؟

به گزارش "ورزش سه"، جمعه‌شب شاهد فینال زودرس یورو 2024 هستیم و آلمان میزبان که با شروع درخشان در تورنمنت نامش را به عنوان یک مدعی بزرگ مطرح کرده باید به مصاف اسپانیایی برود که به اعتقاد اکثر کارشناسان قوی‌ترین تیم این یورو بوده است.

اما در آلمان همه از پیر و جوان نگران این بازی هستند. سؤالی که این روزها در کوچه‌ها و خیابان‌های این کشور شنیده می‌شود این است: آیا بالاخره می‌توانیم شکست‌شان بدهیم؟ علت این است که آخرین باری که مانشافت موفق شد اسپانیا را در یک بازی رسمی شکست بدهد به 36 سال پیش برمی‌گشت. زمانی که آلمان در یورو 1988 موفق شد لاروخا را 2-0 شکست بدهد.

بعد از آن آلمان و اسپانیا در مسابقات رسمی 6 بار به مصاف هم رفتند که سه بازی به تساوی کشیده شد و سه بار آلمان بازی را به لاروخا واگذار کرد. یکی از تلخ‌ترین شکست‌های آلمان باخت به اسپانیا در فینال یورو 2008 بود و البته باخت 1-0 در نیمه‌نهایی جام جهانی 2010. به نظر می‌رسد اسپانیا هر بار آلمان را در مراحل حذفی تورنمنت‌های بزرگ شکست داده در نهایت به قهرمانی رسیده است. آیا این سناریو بار دیگر تکرار شده و لاروخا به بردن آلمان قهرمان یورو خواهد شد؟

رودی فولر، مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان، امروز به این سوال پاسخ داد که آلمان یولیان ناگلزمان چطور می‌تواند لاروخا را شکست بدهد؟ فولر از قضا در آخرین پیروزی آلمان بر اسپانیا در یورو 1988 در میدان حضور داشت و در جریان پیروزی 2-0 تیمش هر دو گل را به ثمر رساند. به نظر می‌رسد او بیش از هر آلمانی دیگری می‌تواند راه شکست دادن اسپانیا را به تیم ناگلزمان نشان بدهد.

رودی فولر در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت: "اسپانیا همیشه فوتبالیست‌های خوبی دارد و آنها حالا در بالاترین سطح ممکن بازی می‌کنند. سبک سنتی و کلاسیک فوتبال اسپانیا در این یورو با دو وینگر فوق‌العاده سریع کامل شده و این باعث می‌شود آنها خطرناک‌تر باشند. وقتی دوئل‌های یک مقابل یک دو وینگر جوان‌شان را می‌بینم واقعا شگفت‌زده می‌شوم".

او در ادامه صحبت‌هایش گفت این ستایش از اسپانیا به معنای ناامید بودن آلمان نیست. فولر توضیح داد: "جالب‌تر این است که بدانید ما هم در تیم ملی چنین بازیکنانی داریم. خیلی‌ها اهمیت لروی سانه، ماکسی بایر یا کریس فوهریش را درک نمی‌کنند. این سه نفر سرعتی خارق‌العاده دارند و وقتی به زمین می‌روند برای مانشافت فوق‌العاده باارزشند. با وجود چنین بازیکنانی شما می‌توانید به هر حریفی ضربه بزنید. در کنار این بازیکنان سرعتی، ما بازیکنان دیگری داریم که در این تورنمنت درخشان شده‌اند و ما با استفاده از همه این داشته‌ها می‌توانیم اسپانیا را شکست بدهیم".

رودی فولر راه بردن اسپانیا را به ناگلزمان نشان داد / پایان نفرین 36ساله آلمان - اسپانیا با سانه بعلاوه دو! 2
رودی فولر راه بردن اسپانیا را به ناگلزمان نشان داد / پایان نفرین 36ساله آلمان - اسپانیا با سانه بعلاوه دو! 3