یک‌شنبه 10 تیر 1403

روزنامه اطلاعات: این بود همه برنامه های اقتصادی و فرهنگی کاندیداها؟ / حتی تحمل شنیدن نقد یکدیگر را ندارند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
روزنامه اطلاعات: این بود همه برنامه های اقتصادی و فرهنگی کاندیداها؟ / حتی تحمل شنیدن نقد یکدیگر را ندارند

نه جای تعجب، بلکه تاسف و تحیر دارد که کسانی که بدون استثنا در 45سال گذشته، یا بر صندلی اجرا نشسته بودند یا در مقام تقنین غنوده بودند، سرسختانه کمر به اصلاح امور و جبران مافات بسته‌اند!

به گزارش خبرآنلاین روزنامه اطلاعات با انتقاد از کاندیداهای ریاست جمهوری که در دهه های گذشته مسئولیت داشته اندنوشت:

همگی، یکدیگر را به تقوا و خویشتن‌داری و گفتن راست و دوری از ریا سفارش می‌کردند؛ نوبت به سخن‌گقتن یکایکشان که می‌رسید، خویشتن خویش را مخاطب این تذکار و هشدار نمی‌دیدند!

آن‌گاه که یکی آن دیگری را به ضرب قصور یا تقصیر در گذشته‌ها می‌نواخت، حوصله نمی‌کرد که همین ضربت را از حریف به حوصله و انصاف دریافت کند؛ همه، بیش و پیش از آن که برنامه‌ی آتی خود را برای بهترشدن حال ملت بیان کنند، در توافقی نانوشته بنای گرفتن حال یکدیگر را داشتند. وعده‌های اقتصادی، تکراری‌تر و خسته‌کننده‌تر از آن بود که محلی برای کلام و ارزیابی جدیدی گذاشته‌باشد؛ ناامیدکننده‌تر اما زمانی بود که پای مباحث فرهنگی به میان می‌آمد. فرهنگ‌سازانِ دیروزی - که نتیجه‌ی قول و فعلشان امروز اظهر من‌الشمس است - در این موضع، یا طفره می‌رفتند و از سخن به سراشیب سکوت می‌غلتیدند؛ یا آن‌گونه شعار می‌دادند که انگار با رسالت و هدایت جدیدی در باب فرهنگ مبعوث شده‌اند.

نوع غربال‌گری برای نامزدی در چنین امر سترگی نشان داد، که صدها ظرفیت و لیاقتِ آشکار و نهان برای مدیریت اجرایی کشور، چگونه در مضیقه و تنگنایی که مشاهده کردیم قرار می‌گیرند و از دایره‌ی انتخاب طبیعی و اصلحِ مردم خارج می‌شوند و محدوده‌ی انتخاب در چنین تراز متوسطی تنگ می‌شود.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1925303