دوشنبه 28 خرداد 1403

روزی که سنگ‌بنای دادگاه ویژه‌ی روحانیت گذاشته شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
روزی که سنگ‌بنای دادگاه ویژه‌ی روحانیت گذاشته شد

نظر به این‌که روحانیون از حال معممین بهتر آگاه هستند در شهرستان‌ها به وسیله‌ی علمای اعلام درجه اول هیات‌هایی مرکب از سه نفر از اهل علم مورد وثوق و دو نفر از معتمدین محل تشکیل و ماموریت رسیدگی به پرونده‌های اشخاص به صورت روحانی یا اهل منبر را به آنان بدهند و پس از ثبوت جرم شرعا تحت نظر دادگاه انقلاب اسلامی به مجازات برسند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز شنبه 5 خرداد 1358 آیت‌الله خمینی طی بیانیه‌ای نسبت به تعرض به روحانیت و معممین هشدار دادند. این بیانیه که به نوعی سنگ‌بنای دادگاه ویژه‌ی روحانیت را بنا نهاد، به (نقل از اطلاعات 5 خرداد 58 ص 7) این شرح بود:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

با آن‌که در اسلام برای مجازات مجرمین فرقی بین گروه‌ها نیست و همه در مقابل قانون برابر هستند و باید مجرمینی که با پوشیدن لباس روحانیت خود را در این صف وارد کرده‌اند به مجازات برسند، لکن به طوری که اطلاع می‌دهند عده‌ای مخالف اسلام و روحانیت در صدد هستند که با اسم تصفیه روحانیت را بکوبند و راه را برای ستمگران باز کنند. لهذا لازم است به تذکرات زیر توجه شود:

1. نظر به این‌که روحانیون از حال معممین بهتر آگاه هستند در شهرستان‌ها به وسیله‌ی علمای اعلام درجه اول هیات‌هایی مرکب از سه نفر از اهل علم مورد وثوق و دو نفر از معتمدین محل تشکیل و ماموریت رسیدگی به پرونده‌های اشخاص به صورت روحانی یا اهل منبر را به آنان بدهند و پس از ثبوت جرم شرعا تحت نظر دادگاه انقلاب اسلامی به مجازات برسند.

2. هیچ‌کس و هیچ گروه حق ندارد متعرض معممین بشود و به روحانیون اهانت کند و در صورت تخلف دادگاه انقلاب محل موظف است او را تعقیب و مجازات کند.

تذکرات فوق برای کوتاه کردن دست عمال اجانب است از حریم محترم روحانیت که می‌خواهند تا نیات فاسد خود و یا تز اسلام منهای روحانیت اسلام را که معارض منافع اربابان هستند بکوبند. ملت باید توجه به این‌طور فکر استعماری و حیله‌ی مغرضانه‌ی غربی داشته باشد و ملت شریف موظف است این اقشار خائن را در صفوف خود راه ندهد و در صورت تعرض به علما و روحانیون آنان را به دادگاه معرفی کنند.

والسلام علی من اتبع الهدی - 22 جمادی‌الثانی 99 - روح‌الله الموسوی الخمینی

25957

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1911392