یک‌شنبه 1 مهر 1403

رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد

مجموعه «دستگاه‌های موسیقی ایران» اثری نفیس و ارزشمند است که حاصلِ بیش از نیم قرن تجربه و فعالیت حسین علیزاده در عرصه موسیقی است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسین علیزاده پس از چند سال سکوت، بالاخره با انتشار «دستگاه‌های موسیقی ایران» بار دیگر در صدر اخبار موسیقی کشور قرار گرفت. مراسم رونمایی از این اثر، روز گذشته شنبه 31 شهریور 1403 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ادامه مروری با عکس‌ها و عکس‌نوشت‌ها به مراسم رونمایی و نشست خبریِ مجموعه «دستگاه‌های موسیقی ایران» خواهیم داشت:

شنبه 31 شهریور 1403 - ساعت حدودِ 15 و 30 دقیقه - نشست خبری پروژه «دستگاه‌های موسیقی ایران» در فرهنگسرای ارسباران - با تاخیر بسیار - آغاز شد.

ادای احترام به حسین علیزاده؛ هنرمندی که به هیچ پیشوند و پسوندی نیاز ندارد

شهرام صارمی معاون هنری فرهنگسرای ارسباران، علی بوستان مدیر تولید، سیروس جمالی شاعر و آتوسا ارباب نماینده انتشارات کارمان؛ حسین علیزاده را در نشست خبری همراهی کردند.

محمود دولت آبادی یکی از مهمانان ویژه‌ی این مراسم بود. در تصویر بالا علی‌اکبر شکارچی و مینا افتاده از استادن موسیقی ایران هم دیده می‌شوند.

داوود گنجه‌ای یکی دیگر از مهمان ویژه مراسم رونمایی از پروژه «دستگاه‌های موسیقی ایران» بود. مجری برنامه (سیدعباس سجادی) زمانی که می‌خواست داوود گنجه‌ای را معرفی کند، نکته‌ی جالبی را بیان کرد. او گفت: استاد علیزاده گاهی به شوخی، استاد گنجه‌ای را «اُس داوود» صدا می‌کند.

حاضران در سالن، برای علی اکبر شکارچی یکی دیگر از مهمانان ویژه این مراسم دست می‌زنند. شکارچی از نوازندگان و آهنگسازان شناخته شده موسیقی ایران و یکی از راویان موسیقی لرستان است.

در بخشی از مراسم، فیلمی کوتاه از دیدارِ حسین علیزاده با محمدرضا شفیعی کدکنی پخش شد.

نمایی از صفِ اول حاضران در مراسم رونمایی از پروژه «دستگاه‌های موسیقی ایران» مینا افتاده، علی‌اکبر شکارچی، محمود دولت‌آبادی، پروین صالحی (همسر زنده‌یاد هوشنگ ظریف) و محمدعلی زم در تصویر دیده می‌شوند.

حسین علیزاده که به شدت از سوی حاضران در سالن تشویق می‌شود، در حال رفتن روی صحنه، برای ایراد سخنرانی است.

تصویری ثبت شده از مراسم رونمایی از اثرِ «دستگاه‌های موسیقی ایران» خبرنگاران مشغول کارند...

حسین علیزاده؛ او برای موسیقی ایران سرمایه بزرگی است. علیزاده به شدت واقع‌بین، شفاف، وطن‌پرست و عاشق موسیقی است. نگاهی نو و متفاوت به موسیقی داشته و بسیاری از نوگرایی‌ها در عرصه موسیقی ایران، از او و آثارش سرچشمه می‌گیرند.

این مجموعه هفت دستگاه و پنج آواز موسیقی ایران را روایت می‌کند. حدود 100 نفر در شکل گیری این مجموعه، حدود سه سال فعالیت داشته‌اند. تمام قطعات نُت‌نگاری شده و پارتیتورها در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در تصویر بالا حجم این اثر را از نظر فیزیکی می‌بینید. همه این‌ها باعث شده که قیمت این مجموعه نفیس حدود 12 میلیون تومان باشد. البته کسانی که این اثر را در بستر وبسایت‌ها تهیه کنند، قیمتی به مراتب پایین‌تری را باید بپردازند.

در روزگاری که برای کنسرت‌های موسیقی پاپ که بیشترشان سطح کیفیِ بسیار پایینی دارند، مخاطبان باید یک میلیون تومان پول بلیت بدهند؛ برای اثری که 100 هنرمند، طیِ سه سال برایش زحمت کشیده‌اند چقدر باید پرداخت کرد؟ برای اثری که حاصل سال‌ها تجربه و مکاشفه‌ی حسین علیزاده در موسیقی ایران است؛ چقدر باید پرداخت کرد؟ بی شک قیمت این مجموعه بسیار بیشتر از این‌هاست.

سیروس جمالی، شاعرِ مجموعه «دستگاه‌های موسیقی ایران» است. او برای هر دستگاه و هر گوشه، شعری تازه سروده و جالب اینکه، در شعر هر گوشه، نام آن گوشه هم ذکر شده است.

رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 2
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 3
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 4
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 5
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 6
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 7
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 8
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 9
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 10
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 11
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 12
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 13
رونمایی از آلبومی که خیلی بیشتر از 12 میلیون تومان می‌ارزد 14