پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رویارویی مسی و یامال در نیوکمپ اسپاتیفای!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رویارویی مسی و یامال در نیوکمپ اسپاتیفای!

یوفا و فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، اسپاتیفای نیوکمپ را به عنوان محل برگزاری بازی فینالیسیما در نظر دارند.

به گزارش "ورزش سه"، یوفا و فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به دنبال بهترین مکان برای برگزاری فینالیسیمای بعدی هستند که بین آرژانتین، قهرمان کوپا آمه‌ریکا، و اسپانیا، فاتح یورو، برگزار خواهد شد. این مسابقه باید قبل از شروع جام جهانی 2026 در کانادا، ایالات متحده و مکزیک در تابستان 2026 برگزار شود. در حال حاضر، مارس 2026 به نظر می‌رسد که تاریخ مدنظر یوفا برای این بازی باشد. در آن روزها، بازی‌های پلی‌آف جام جهانی برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود که اسپانیا قبلاً به جام جهانی صعود کرده باشد و نیازی به شرکت در این بازی‌ها نداشته باشد. از سوی دیگر، مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی در سپتامبر 2025 به پایان می‌رسد و آرژانتین از آن زمان به بعد بازی ملی مهمی نخواهد داشت.

فینالیسیما می‌تواند در هر مکانی، چه در اروپا و چه در خارج از آن، برگزار شود. نسخه 2022 این مسابقه بین ایتالیا و تیم اسکالونی در ومبلی برگزار شد. هر دو نهاد به دنبال یک استادیوم با ظرفیت بالا برای هواداران، با حمایت‌های مالی و جذابیت برای عموم مردم هستند. بارسلونا تمام این ویژگی‌ها را دارد. بنابراین، پیشنهاد اسپاتیفای نوکمپ مطرح شده است. انتظار می‌رود که در آن تاریخ کارهای بازسازی استادیوم بارسلونا تقریباً به پایان رسیده و آماده میزبانی مسابقه باشد. این استادیوم با الزامات ظرفیت، حمایت‌های مالی و به ویژه جذابیت عمومی مطابقت دارد. این مسابقه می‌تواند آخرین بازی لیونل مسی در خانه‌ای باشد که سال‌ها در آن بازی کرده است.

علاوه بر این، رویارویی بین لامین و مسی، گذشته و آینده این ورزش، اگر در زمین بارسلونا برگزار شود، جذابیت بیشتری خواهد داشت. خوان لاپورتا اعلام کرد که این ستاره آرژانتینی شایسته یک خداحافظی و تجلیل از سوی باشگاه بارسلونا است و این فینالیسیما می‌تواند یک راه خوب برای خداحافظی از مسی از باشگاه بارسلونا باشد.

رویارویی مسی و یامال در نیوکمپ اسپاتیفای! 2
رویارویی مسی و یامال در نیوکمپ اسپاتیفای! 3