شنبه 7 مهر 1403

رویینگ از فدراسیون قایقرانی جدا می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رویینگ از فدراسیون قایقرانی جدا می‌شود

زمزمه‌های جدایی رویینگ از فدراسیون قایقرانی به گوش می‌رسد و باید دید وزیر ورزش و جوانان این تصمیم را عملی می‌کند یا خیر؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فدراسیون قایقرانی ایرانی پیش از این شامل سه رشته بادبانی، رویینگ و آب‌های آرام بود و در زمانی که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بود بادبانی از این فدراسیون جدا و تبدیل به یک فدراسیون مستقل شد.

اکنون هم صحبت از جدایی رویینگ به میان آمده است. شنیده شده که ممکن است احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان رویینگ را فدراسیون قایقرانی جدا و آن را به یک فدراسیون مستقل تبدیل کند.

در زمانی که دنیامالی رییس فدراسیون قایقرانی بود، در نظر داشت رویینگ را به یک فدراسیون مستقل تبدیل کند و به نظر می رسد اکنون که وزیر ورزش و جوانان شده این کار را انجام دهد.

البته رویینگ نیاز به تجهیزات و از همه مهمتر پیست استاندارد 2 هزار متر دارد. در صورتی که رویینگ مستقل شود، انتظار می‌رود زیرساخت‌های آن از جمله پیست استاندارد هم فراهم شود چون پیست دریاچه آزادی هزار متر و غیر استاندارد است.

فدراسیون بادبانی هم از زمانی که کیومرث هاشمی وزیر ورزش بود، منحل شد و قرار شد مجددا زیر مجموعه فدراسیون قایقرانی باشد اما این فدراسیون نپذیرفت و اکنون باید بادبانی هم تعیین تکلیف شود.