سه‌شنبه 10 مهر 1403

رگبار باران، رعد و برق و باد شدید در انتظار سیستان وبلوچستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رگبار باران، رعد و برق و باد شدید در انتظار سیستان وبلوچستان

علی ملاشاهی، رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و دریایی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: دوشنبه شب و سه شنبه در نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان و چهارشنبه در سطح استان رگبار باران و رعدوبرق، باد شدید لحظه ای پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش سه شنبه در ارتفاعات جنوب، سواحل و روی دریا و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات مرکزی استان می باشد. این مسئول ادامه داد: اثرات این پدیده جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، لغزندگی جاده ها و خسارت به صنعت کشاورزی می باشد. به گفته وی؛ برای مناطق دریایی، غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی را شاهد خواهیم بود. ملاشاهی به وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق مرکزی و شرق استان از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه اشاره کرد و گفت: توصیه می شود در سفر های برون شهری و فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خود داری گردد، همچنین با توجه به مواج بودن دریا از شنا و تفریحات دریایی در آب های دریای عمان خودداری گردد و صیادان در رفتن به دریا احتیاط کنید. انتهای پیام /