یک‌شنبه 17 تیر 1403

زمان بازنشستگی می‌رسد ولی نه الان و نه اینجا / نویر: من در واقع دستیار ناگلزمان هستم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
زمان بازنشستگی می‌رسد ولی نه الان و نه اینجا / نویر: من در واقع دستیار ناگلزمان هستم!

مانوئل نویر، دروازه‌بان آلمان، گفت در جریان بازی‌های مانشافت نکات تاکتیکی را از یولیان ناگلزمان دریافت کرده و یا برخی نکات را به او گوشزد می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل نویر، دروازه‌بان کهنه‌کار آلمان و بایرن مونیخ، در مصاحبه با نشریه دی‌ولت می‌گوید اشتیاق زیادی دارد در یورو 2024 جام قهرمانی را در این تورنمنت خانگی بالای سر ببرد.

نویر در طول این تورنمنت بارها در حالی دیده شد که در جریان بازی‌ها با نیمکت آلمان و با شخص یولیان ناگلزمان صحبت می‌کند. او در این مصاحبه گفت که نقش واسط بین سرمربی و بازیکنان را دارد و نکات تاکتیکی را رد و بدل می‌کند.

مانوئل، این آخرین تورنمنت تو خواهد بود؟ من از این تورنمنت خیلی لذت می‌برم و واقعا خوشحالم که بعد از آن مصدومیت سخت توانستم برگردم و در یورو بازی کنم. از این گذشته چون این یک تورنمنت خانگی است برایم خیلی لذت‌بخش است و همه در تیم ملی مشتاق این هستند که در خاک خودمان قهرمان شویم. این اشتیاق و لذت بردن برای من حتی قبل از بازی افتتاحیه شروع شده بود چون خیلی تلاش کرده بودم که به تیم ملی برگردم.

به خداحافظی و دوران بازنشستگی فکر می‌کنی؟ راستش را بخواهید اصلا به بازنشستگی فکر نمی‌کنم. چون معتقدم این فکر جلویم را می‌گیرد و تحت فشارم می‌گذارد. چه دلیلی دارد دائم به خودم یادآوری کنم که هی مانوئل، حواست باشد این تورنمنت آخر تو است. این از نظر روانی اصلا جالب نیست. به همین خاطر است که با هیجان صد در صدی منتظر تمام بازی‌ها هستم. به خصوص بازی با اسپانیا که بازی خیلی بزرگی است. زمانی می‌رسد که به بازنشستگی فکر کنم ولی نه الان و اینجا.

در این تورنمنت بارها دیده شد در جریان بازی‌ها با ناگلزمان در زمین صحبت می‌کنید. چه می‌گویید؟ ما عمدا از زمانی که توپ بیرون می‌رود برای صحبت استفاده می‌کنیم. مربی گاهی متوجه چیزی ده که تذکر می‌دهد و گاهی هم من چیزی در تیم می‌بینم که به او انتقال می‌دهم. بازیکنی که دارد می‌دود و زمین را بالا و پایین می‌کند نمی‌تواند از مربی دستور تاکتیکی بگیرد. من به عنوان دروازه‌بان این فرصت را دارم. مربی گاهی نکاتی را به من می‌گوید و من فورا به تیم انتقال می‌دهم.

از زمانی که کاپیتان نیستی، نقش تو در تیم ملی تغییر کرده؟ نه، به هیچ وجه. من و یولیان ناگلزمان در بایرن مونیخ هم به شکل مشابهی کار می‌کردیم. رابطه‌مان عالی است. اگر چیزی در زمین وجود نداشته باشد که بخواهیم درباره‌اش صحبت کنیم به هم نگاه می‌کنیم و لایک می‌دهیم. 90 درصد مواقع اینطوری است. فقط گاهی لازم می‌شود من نکاتی را از او بگیرم و به تیم گوشزد کنم.

زمان بازنشستگی می‌رسد ولی نه الان و نه اینجا / نویر: من در واقع دستیار ناگلزمان هستم! 2
زمان بازنشستگی می‌رسد ولی نه الان و نه اینجا / نویر: من در واقع دستیار ناگلزمان هستم! 3