یک‌شنبه 1 مهر 1403

زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال

فردا شب ورزشگاه ومبلی میزبان بزرگترین بازی باشگاهی سال فوتبال اروپا بین رئال مادرید و دورتموند است و نفس‌ها از حالا در سینه حبس شده است.

به گزارش "ورزش سه"، فینال لیگ قهرمان اروپا فردا اول ژوئن (12 خرداد) در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد. رئال مادرید از اسپانیا و دورتموند از آلمان برگزار کننده این رقابت حساس و مهیج هستند. در حال حاضر تیم رئال با 14 عنوان قهرمانی پادشاه فوتبال اروپا است و زنبورها نیز با یک قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی در جایگاه هجدهم قرار دارند.

رئال مادرید در یک دهه اخیر توانسته شش بار به فینال برسد و پنج بار قهرمان شده است. ششمین فینال و ششمین قهرمانی چیزی است که بسیاری برای این تیم محتمل می دانند.

رئال سال 1966 جشن قهرمانی جام باشگاه‌ها را برگزار کرد اما تا سال 1998 از کسب این عنوان ناکام بود. در فاصله این 30 سال رئال تنها یک دوره به فینال رسید که در سال 1981 برابر لیورپول شکست خورد و نایب قهرمان شد. رئال در سال‌های 1962 و 1964 نیز به عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا بسنده کرده بود.

در سوی مقابل دورتموند در تمام ادوار مسابقات تنها 2 بار به فینال رسیده که حاصل آن یک عنوان قهرمانی در سال 1997 و یک نایب قهرمانی در سال 2013 بود.

فوتبال اسپانیا تاکنون 19 دوره قهرمان باشگاه‌های اروپا شده که سهم رئال از این قهرمانی‌ها 14 دوره یعنی 73 درصد بوده است. بارسلونا نیز موفق به کسب پنج عنوان قهرمانی شده است تا 27 درصد جام‌های معتبر باشگاهی را برای ماتادورها کسب کند.

ورزشگاه ومبلی نیز تا پیش از این دیدار هفت دوره میزبان فینال لیگ قهرمانان بوده است. پنج رقابت فینال در ورزشگاه قدیم و 2 رقابت نیز در ورزشگاه جدید برگزار شده است. ومبلی قدیم در سال‌های 1963، 1968، 1971، 1978 و 1992 از این بازی میزبانی کرده است و در ومبلی جدید نیز در سال‌های 2011 و 2013 میزبان ستارگان جهان فوتبال بود.

یکی از مهم‌ترین نکات این ورزشگاه حضور دورتموند در آخرین میزبانی ومبلی از فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. در سال 2013 زنبورها با شکست 2 بر یک برابر بایرن به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. رئال تاکنون در این ورزشگاه جشن قهرمانی برگزار نکرده است اما بارسلونا 2 عنوان قهرمانی خود را در سال‌های 1992 و 2011 در این ورزشگاه جشن گرفت.

رئال در حالی خود را برای برگزاری نخستین جشن اروپایی فینال ومبلی مهیا می‌کند که طرفداران این تیم باور دارند که پادشاه فوتبال اروپا صاحب و وارث کرسی قهرمانی این قاره است.

با لحظه به لحظه اتفاقات فینال و حواشی آن همراه باشید:

پوشش زنده خبری

11 خرداد 1403 ساعت 17:45

ساعتی پیش کاروان دورتموند نیز وارد لندن شد. نشست خبری دورتموند قرار است ساعت 20.30 برگزار شد و تیم سپس اولین تمرین خود در ومبلی را انجام خواهد داد

11 خرداد 1403 ساعت 17:42

بازیکنان رئال مادرید عصر روز گذشته وارد لندن شده و در هتل گروو مستقر شدند... امروز نشست خبری رئال ساعت 19 برگزار خواهد شد و سپس اخرین تمرین قبل از فینال به انجام می رسد

زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 2
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 3
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 4
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 5
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 6
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 7
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 8
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 9
زنبورهای وستفالن مقابل پادشاه / لحظه به لحظه با فینال ومبلی: بزرگ‌ترین بازی سال 10