جمعه 31 فروردین 1403

ساخت سازه‌های سه بعدی با کمک پهپاد‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ساخت سازه‌های سه بعدی با کمک پهپاد‌ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برای ساخت سازه‌ها در مناطق صعب العبور میتوان از پهپاد‌ها کمک گرفت. بدین منظور دانشمندان سیستمی را با الهام از زنبور عسل توسعه داده اند که در آن برای ساخت سازه‌ها در مکان‌های که امکان عبور نیست می‌توان از پهپاد‌ها استفاده کرد. فناوری مورد نظر با نام Arial-AM توسط محققان امپریال کالج لندن ساخته شده است. در این سیستم از دو نوع پهپاد استفاده میشود...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برای ساخت سازه‌ها در مناطق صعب العبور میتوان از پهپاد‌ها کمک گرفت. بدین منظور دانشمندان سیستمی را با الهام از زنبور عسل توسعه داده اند که در آن برای ساخت سازه‌ها در مکان‌های که امکان عبور نیست می‌توان از پهپاد‌ها استفاده کرد.

فناوری مورد نظر با نام Arial-AM توسط محققان امپریال کالج لندن ساخته شده است. در این سیستم از دو نوع پهپاد استفاده میشود که می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند. در دسته اول از یک طرح دیجیتال استفاده می‌شود تا با کمک لایه‌های متوالی یک سازه را با استفاده از بتن مرطوب بسازند. در این سیستم از یک نازل در قسمت زیرین این پهپاد‌ها استفاده شده است.

در قسمت دوم این پهپاد‌ها فرایند نظارت بر چاپ را بر عهده دارند. بطوری که شکل هندسی سازه در حال چاپ مورد بررسی قرار گرفته و مراحل بعدی کار نیز به دسته اول توصیه میشود. این اقدام برای پایبندی به طرح اولیه و تولید محصول نهایی انجام می‌شود. این سیستم می‌تواند سازه‌ها را با دقت مثبت تا منفی پنج بسازد. این محققان تلاش کردند تا این سیستم را بصورت مستقل بسازند، اما در حال حاضر به یک اپراتور برای کنترل پهپاد و مداخله در صورت بروز مشکل نیاز است.

میرکو کولو از کالج امپریال و سرپرست این پروژه می‌گوید: در این پروژه اثبات شد میتوان از پهپاد‌ها برای ساخت و تعمیر ساختمان بصورت مستقل استفاده کرد. همچنین استفاده از آن در مناطق صعب العبور نیز از مزیت‌های آن به شمار می‌رود.