سه‌شنبه 17 مهر 1403

ساخت منازل آسیب‌دیده از زلزله مراوه‌تپه آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساخت منازل آسیب‌دیده از زلزله مراوه‌تپه آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - عملیات ساخت واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله 5.2 ریشتری دیروز شنبه مراوه‌تپه باحضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی گلستان در روستای "فرقسر" این شهرستان مرزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، استاندار گلستان روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی نخستین واحد آسیب دیده از زلزله مراوه‌تپه گفت: بر اثر این زمین لرزه 250 واحد مسکونی آسیب دید که 50 درصد آنها نیاز به تعمیرات داشته و بقیه که اغلب خشتی و گلی بودند باید بازسازی شوند.

هادی حق شناس افزود: شروع عملیات اجرایی نخستین واحد مسکونی مناطق زلزله زده مراوه تپه در کمتر از 24 ساعت پس از حادثه اتفاق کم نظیری است که امیدواریم به همین سرعت نیز کار ساخت آن ها به پایان برسد.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم با جذب به موقع اعتبارات و مشارکت مردم، ساخت این خانه ها را تا حداکثر 4 ماه آینده به پایان برسانیم.

استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه 110 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این استان فرسوده و غیرمقاوم است گفت: به مالکان این خانه ها برای نوسازی، 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و با بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: گلستان استانی حادثه خیز است که ساکنان آن باید با رعایت اصول پیشگیری، مانع بروز خسارت از طریق حوادث قهری شوند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 9 و 16 دقیقه دیروز شنبه شهرستان مراوه‌تپه واقع در شرق استان گلستان را لرزاند.

این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و 21 کیلومتری مراوه تپه، 46 کیلومتری ترکمنستان و 50 کیلومتری گرماب استان خراسان شمالی رخ داد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه با افزون بر 65 هزار نفر جمعیت که در دو نقطه شهری و 108 روستای دارای کد شناسایی سکونت دارند، در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*