چهارشنبه 4 مهر 1403

سازه‌های فولادی یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سازه‌های فولادی یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین می‌شود

ایپکچی رئیس انجمن سازه های فولادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل اصلی ما در حوزه تولید فولاد و سازه های آن قطعی برق و گاز است گفت: یکی از مهم ترین موانع تولید در حوزه صنعت فولاد قطعی برق و گاز است که همین امر باعث کاهش میزان تولیدات می شود‌.

وی ادامه داد: ما ظرفیت آن را داریم که بتوانیم سازه های فولادی یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن را تامین کنیم و این امر در رشد و افزایش تولید مسکن بسیار می تواند موثر باشد‌.

ایپکچی تاکید کرد: ما توانایی ساخت یک میلیون تا دو میلیون تن فولاد را داریم که این میزان تولید می تواند زمینه ساز خودکفایی در این بخش شود و این امر در قالب همکاری با مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی اجرایی می شود .

وی با بیان اینکه رتبه بندی سازه های فولادی از یک سال گذشته شکل گرفت گفت: این رتبه بندی امکان آن را فراهم می کند که بتوانیم کیفیت خدمات را افزایش دهیم‌.

او بیان کرد: ما پتانسیل آن را داریم که باحمایت از بخش خصوصی از رانت در این بخش جلوگیری کنیم.

در ادامه مزروعی دبیر انجمن سازه های فولادی گفت: آمادگی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد و در این بخش ظرفیت ساخت واحدهای مسکونی در قالب صنعتی سازی فراهم شده است.

وی افزود: در صورتی که حمایت های لازم از جمله پرداخت تسهیلات برای سازندگان صنعتی سازی فراهم شود ما شاهد تقویت این صنعت خواهیم بود‌.

خبرنگار: محبوبه کباری