یک‌شنبه 22 مهر 1403

سالانه بیش از 430 تن عسل در رضوانشهر تولید می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سالانه بیش از 430 تن عسل در رضوانشهر تولید می شود

رضوانشهر - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 22 هزار کلنی کندوی عسل، سالانه حدود 430 تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می کند.

مهندس مسعود رزاقی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رضوانشهر در زمینه نگهداری، پرورش و تولید زنبور و عسل، از مناطق شاخص استان و کشور می باشد و این شهرستان با دارا بودن 22 هزار و هشتصد کلنی کندوی عسل، سالانه بیش از 430 تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار های مصرف می کند.

وی با بیان این مطلب که 400 نفر در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر به حرفه زنبورداری و تولید عسل مشغول می باشند افزود: علاوه بر تولید عسل، سالانه مقادیر زیادی گرده گل، ژله رویال و زهر زنبور عسل نیز برای شرکت های دارویی با قیمت بسیار خوبی در بازار مصرف و سود آوری بیشتر از عسل نیز در این شهرستان تولید می شود.

رزاقی با اشاره به اقلیم منطقه و وجود تنوع گیاهی و گونه های جنگلی در سطح این شهرستان گفت: هم اکنون روی آوری زنبورداران منطقه به تولید گرده گل، ژله و زهر زنبور می باشد و بدلیل تقاضای زیاد در بازار مصرف و وجود بسیاری از درختان مثمر و جنگلی در سطح رضوانشهر و پره سر، این امر هم از سوی تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان، مورد استقبال واقع شده است.

شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزارنفر جمعیت، 120 روستا و دو بخش بنام های مرکزی و پره سر، در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*