شنبه 14 مهر 1403

ساکا از بهترین بازیکنان دنیا است / آرتتا: باید پنج گل می‌زدیم، حریف را نابود کرده بودیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ساکا از بهترین بازیکنان دنیا است / آرتتا: باید پنج گل می‌زدیم، حریف را نابود کرده بودیم

میکل آرتتا می‌گوید تیمش در کل بازی مقابل ساوتهمپتون با اختلاف بهتر بوده و باید خیلی زودتر چهار یا پنج گل می‌زد و به دردسر نمی‌افتاد.

به گزارش "ورزش سه"، میکل آرتتا و آرسنال امروز در ورزشگاه امارات دقایق پراسترسی را تجربه کردند. آنها در ابتدای نیمه دوم از ساوتهمپتون عقب افتادند و از چند دقیقه بعد شروع به گلزنی کردند و در نهایت 3-1 پیروز شدند.

میکل آرتتا در نشست خبری بعد از بازی پراسترس بودن این دقایق را پذیرفت ولی گفت نمی‌تواند از تیمش ایراد بگیرد. او گفت آرسنال در کل بازی و در نیمه اول آنقدر بهتر از حریف بوده که باید با اقتدار به پیروزی می‌رسید و حتی پنج گل می‌زد.

*این بازی نباید تا این حد برای آرسنال پراسترس می‌شد، قبول داری؟

شاید حق با شما باشد. در نیمه اول به نظرم استثنایی بودیم. میزان برتری‌ای که نسبت به حریف داشتیم باورکردنی نبود. فقط گل کم داشتیم. باید یک گل را می‌زدیم. ولی بعد بازی بازتر شد و آنها به گل رسیدند. ما بازی قبلی‌مان را دور انداختیم و یک بازی کاملا جدید انجام دادیم و موفق شدیم به پیروزی برسیم.

*ساکا علاوه بر عملکرد درخشانش یکی از رهبران تیم شده. درست است؟

صد در صد. او به پختگی رسیده. فوتبالیستها برای پیشرفت باید در همین مسیر حرکت کنند. او آنقدر در آرسنال سابقه دارد که می‌تواند این نقش را بازی کند. کسی که می‌خواهد یکی از بازیکنان سطح بالای دنیا باشد باید از این لحظات استفاده کرده و نشان دهد که توان این را دارد که نتیجه بازی را عوض کند. ساکا امروز یک بار دیگر همین کار را کرد.

*به نظر می‌رسید آرسنال به باخت نزدیک بود. وقتی عقب بودید از این می‌ترسیدی؟

بدترین لحظه وقتی بود که گل خوردیم. ولی همانجا به خودمان آمدیم. ما برای اینکه به خودمان بیاییم لازم نیست ببازیم. یک گل خوردن هم برایمان کافی است. طوری که ما بر بازی حاکم بودیم باید سه چهار یا حتی پنج گل می‌زدیم. تیمی که اینقدر عالی است باید گل هم بزند.

*چه خوب که قبل از بازی وسوسه نشدی به ساکا استراحت بدهی

بله درست می‌گوییم. در این فصل در چند بازی تعویضش کردیم که کمتر خسته شود. باید به طریقی بار سنگین بازی‌های پیاپی را از دوشش برداریم ولی او الان از همه نظر در آمادگی کامل به سر می‌برد.

ساکا از بهترین بازیکنان دنیا است / آرتتا: باید پنج گل می‌زدیم، حریف را نابود کرده بودیم 2