شنبه 31 شهریور 1403

سرمربی موفق بولونیا به بارسلون می‌آید / جانشین ژاوی مشخص شد: دکو دوستش را می‌آورد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سرمربی موفق بولونیا به بارسلون می‌آید / جانشین ژاوی مشخص شد: دکو دوستش را می‌آورد

روزنامه اسپورت می‌گوید تیاگو موتا رابطه‌ای بسیار نزدیک با دکو، مدیر ورزشی بارسا دارد و او را باید محتمل‌ترین گزینه جانشینی ژاوی دانست.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست تحقیرآمیز بارسلونا در فینال سوپرجام اسپانیا مقابل رئال مادرید زمزمه‌ها درباره اخراج او آغاز شد و هر چه زمان گذشت به نظر می‌رسید ژاوی در بارسا واقعا به آخر خط رسیده است.

روزنامه اسپورت چاپ کاتالونیا که به بارسا نزدیک است امروز در گزارشی مدعی شد محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی ژاوی یکی از ستاره‌های سابق بارسا تیاگو موتا است. موتای ایتالیایی - برزیلی در حال حاضر هدایت بولونیا را بر عهده دارد که در سری آ بازی می‌کند. بولونیا با هدایت او در رتبه هفتم جدول سری آ است. قرارداد موتا با بولونیا تا ژوئن آینده اعتبار دارد.

با اینکه خوان لاپورتا همچنان در ملا عام به حمایت از ژاوی ادامه می‌دهد ولی خود ژاوی در نشست خبری امروز خود گفت هر زمان بازیکنانش او را نخواهند خواهد رفت. به نظر می‌رسد ژاوی دریافته که دیگر نمی‌تواند برای ماندگار شدن در بلوگرانا اصرار کند.

اسپورت می‌گوید علت اینکه تیاگو موتا محتمل‌ترین گزینه جانشینی ژاوی است به رابطه دوستانه و بسیار نزدیک او با دکو مدیر ورزشی بارسا برمی‌گردد. این رابطه دوستانه به روزهایی برمی‌گردد که این دو در بارسا همبازی بودند. ملیت برزیلی دکو و موتا باعث شده رابطه آنها بسیار دوستانه باشد.

تیاگو موتا تمام دوران مربی‌گری خود را در ایتالیا سپری کرده است. او کار به عنوان مربی را از سال 2019 در باشگاه جنوا آغاز کرد و تا پایان آن سال روی نیمکت این تیم نشست. موتا در تابستان 2021 سرمربی اسپتزیا شد و فصل گذشته روی نیمکت این تیم حضور داشت. تیاگو موتا فصل جاری را هم به عنوان سرمربی بولونیا آغاز کرده و تیمی جذاب ساخته است. تیم موتا در حال حاضر در رتبه هفتم جدول ایستاده و با منطقه سهمیه چمپیونزلیگ تنها دو امتیاز فاصله دارد.

سرمربی موفق بولونیا به بارسلون می‌آید / جانشین ژاوی مشخص شد: دکو دوستش را می‌آورد 2
سرمربی موفق بولونیا به بارسلون می‌آید / جانشین ژاوی مشخص شد: دکو دوستش را می‌آورد 3