جمعه 30 شهریور 1403

سری آ آهسته و پیوسته به روزهای خوب برمی‌گردد / ایتالیا حاکم اروپا: 6 تیم در چمپیونزلیگ، 9 تیم در اروپا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سری آ آهسته و پیوسته به روزهای خوب برمی‌گردد / ایتالیا حاکم اروپا: 6 تیم در چمپیونزلیگ، 9 تیم در اروپا

ایتالیا ممکن است فصل آینده در چمپیونزیلیگ 6 نماینده داشته باشد و در اروپا 9 نماینده.

به گزارش "ورزش سه"، سری آ برای اینکه فصل آینده به حاکم فوتبال اروپا تبدیل شده و با 9 نماینده در رقابتهای اروپایی شرکت کند به آتالانتا و فیورنتینا چشم دوخته است. برای محقق شدن این اتفاق تاریخی آتالانتا باید قهرمان لیگ اروپا و فیورنتینا باید قهرمان لیگ کنفرانس شود.

ایتالیا در فینال چمپیونزلیگ این فصل هیچ نماینده‌ای ندارد و فینال بین رئال مادرید و دورتموند برگزار می‌شود ولی سری آ در دو فینال دیگر اروپایی نماینده دارد. حضور آتالانتا و فیورنتینا در فینال لیگ اروپا و لیگ کنفرانس نشان می‌دهد لیگ ایتالیا چه پیشرفت قابل توجهی داشته است. لیگی با سرمایه به مراتب کمتر از رقبای بزرگش آهسته و پیوسته به جلو حرکت کرده و حالا در حال دروی آنچه که کاشته است.

ایتالیا تا اینجا پنج نماینده در فصل آینده چمپیونزلیگ را قطعی کرده ولی قهرمانی آتالانتا و فیورنتینا نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان را به 6 تیم و کل نماینده‌های سری آ در اروپا را به 9 تیم می‌رساند.

آتالانتا در حال حاضر در رتبه پنجم سری آ قرار دارد و به این ترتیب سهمیه چمپیونزلیگ به تیم ششم جدول می‌رسد که در حال حاضر آ اس رم است. قهرمانی فیورنتینا در لیگ کنفرانس این تیم را مستقیما به لیگ اروپا می‌رساند و در نتیجه تیم هفتم جدول یعنی لاتزیو دیگر نماینده ایتالیا در لیگ اروپا و تیم هشتم جدول یعنی ناپولی به لیگ کنفرانس می‌رسد.

سری آ آهسته و پیوسته به روزهای خوب برمی‌گردد / ایتالیا حاکم اروپا: 6 تیم در چمپیونزلیگ، 9 تیم در اروپا 2