یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

سلام تیم ملی فوتسال به جام جهانی / اولین قهرمانی با وحید شمسایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
سلام تیم ملی فوتسال به جام جهانی / اولین قهرمانی با وحید شمسایی

تیم ملی فوتسال اولین عنوان قهرمانی خود را با سرمربیگری وحید شمسایی به دست آورد.

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 14:30 امروز (یکشنبه - به وقت ایران) در فینال مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در سالن بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند رفت و با نتیجه 4 بر یک بر میزبان رقابت‌ها غلبه کرد.

خبر مرتبط راهیابی تیم ملی فوتسال ایران به فینال / واکنش AFC

AFC، کنفدراسیون فوتبال آسیا به صعود تیم ملی فوتسال ایران به دیدار نهایی جام ملت های فوتسال آسیا واکنش نشان داد.

ملی‌پوشان کشورمان آغاز مقتدرانه‌ای داشتند و مهدی کریمی در همان دقیقه نخست، دروازه تایلند را گشود. پنج دقیقه بعد، سعید احمد عباسی روی حرکتی تمرین‌شده توانست پاس مسلم اولادقباد را به زیباترین شکل ممکن تبدیل به گل کند. ایران در ادامه نیمه نخست صاحب موقعیت‌هایی برای گلزنی شد که هیچ‌یک از این توپ‌ها به تور دروازه تایلند نرسید.

نیمه دوم نیز با شرایط نسبتاً برابری آغاز شد و هر دو تیم، فرصت‌هایی برای گلزنی به دست آوردند که آنها را هدر دادند. در صحنه‌ای که غفلت بازیکنان ایران به چشم می‌آمد، جیراوات سورنویچیان در دقیقه 26 با باقر محمدی تک به تک شد و گل اول تایلند را به ثمر رساند. وی ثانیه‌هایی بعد موقعیت مشابهی برای گلزنی داشت که توپ به دست وی برخورد کرد و اعلام خطا شد.

ایران در ادامه صاحب توپ و میدان شد و علی اصغر حسن‌زاده در دقیقه 27، گل سوم را برای تیم کشورمان به ارمغان آورد. شاگردان میگل رودریگو دقایقی بعد رو به بازی پنج نفره آوردند که نتیجه‌ای به دنبال نداشت. باقر محمدی که بارها دروازه ایران را با واکنش‌های خود نجات داده بود، روی یکی از حملات همه‌جانبه تایلند توانست دروازه میزبان را باز کند تا برد ایران شیرین‌تر شود.

تیم ملی کشورمان با برتری در این مسابقه، سیزدهمین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آسیا به دست آورد و با قهرمانی سهمیه جام جهانی گرفت. وحید شمسایی که از فروردین 1401 هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و تغییرات عمده‌ای در تیم به وجود آورد، در سال 2022 از کسب عنوان قهرمانی بازماند و ژاپن جام را به خانه برد. این جام امروز به نسل جوان تیم ملی کشورمان تعلق گرفت و به ایران بازمی‌گردد.

پیش از این تیم‌های ملی ازبکستان، ایران، تایلند، تاجیکستان و افغانستان به‌عنوان نمایندگان قاره آسیا در جام جهانی 2024 ازبکستان شرکت خواهند کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

سلام تیم ملی فوتسال به جام جهانی / اولین قهرمانی با وحید شمسایی 2