پنج‌شنبه 14 تیر 1403

سناریوی جالب برای فصل آینده چمپیونزلیگ / دورتموند در زمین دشمن: نکند در خانه ما سرود بخوانند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سناریوی جالب برای فصل آینده چمپیونزلیگ / دورتموند در زمین دشمن: نکند در خانه ما سرود بخوانند!

دورتموند فصل آینده ممکن است بازی‌های خود در چمپیونزلیگ را در استادیوم دشمن تاریخی‌اش شالکه برگزار کند.

به گزارش "ورزش سه"، تا پنج سال پیش شهر گلزن‌کرشن یکی از قطب‌های باشگاهی آلمان بود و تیم تاریخی شالکه بازی‌هایش را در استادیوم پر از تماشاچی ولتینز آره‌نا برگزار می‌کرد.

اما باشگاه صد و بیست ساله شالکه 04 ناگهان وارد بحرانی عجیب و غریب شد و حالا نه تنها در رقابت‌های اروپایی حضور ندارد بلکه در بوندس‌لیگا هم نیست و هر از چند گاه به مرز انحلال نزدیک می‌شود. اما امروز رسانه‌های آلمانی خبری عجیب منتشر کردند: چمپیونزلیگ به خانه شالکه برمی‌گردد.

آخرین بار که استادیوم خانگی شالکه شاهد یک بازی چمپیونزلیگ بود به پنج سال پیش برمی‌گردد. زمانی که آبی‌پوش‌های شالکه در ولتینز آره‌نا در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان مقابل منچسترسیتی 3-2 شکست خوردند و حذف شدند و از آن پس دیگر رنگ این تورنمنت را ندیدند.

روزنامه بیلد به هواداران شالکه مژده داد که از فصل پیش رو می‌توانند در ولتینز آره‌نا شاهد بازی‌های چمپیونزلیگ باشند. علت این است که به دلیل جنگ در اوکراین، باشگاه‌های این کشور نمی‌توانند بازی‌های خانگی‌شان را در این کشور برگزار کنند. برای مثال فصل گذشته شاختار دونتسک بازی‌های خانگی‌اش را در فولکس‌پارک‌اشتادیون هامبورگ برگزار کرد.

فصل بعد باشگاه شاختار دونتسک اوکراین در چمپیونزلیگ حضور دارد و اگر پنج نماینده آلمان، لورکوزن، بایرن مونیخ، اشتوتگارت، لایپزیش و دورتموند، با این تیم مواجه شوند یک بازی خانگی اضافی خواهند داشت. بیلد می‌گوید یوفا تایید کرده که شاختار فصل آینده بازی‌های خانگی‌اش را به جای هامبورگ در ورزشگاه شالکه برگزار کند.

اما این خبر برای هواداران شالکه با اینکه خوشحال‌کننده است اما بعد از کمی تامل آنها را از یک سناریو نگران کرده است. تصور کنید دورتموند و شاختار در یک گروه قرار بگیرند و زردپوشان دورتموند بخواهند بازی در خانه شاختار را در خانه شالکه برگزار کنند.

دورتموند و شالکه که شهرهایشان چسبیده به هم است دشمنان سرسخت و تاریخی فوتبال آلمان در ایالت وستفالن هستند. تصور اینکه ورزشگاه ولتینز آره‌نا که همیشه آبی‌پوش بوده با هواداران زردپوش دورتموند پر شود و سرودهای آنها در ورزشگاه شالکه طنین‌انداز شود برای هواداران شالکه اصلا جالب نیست.

سناریوی جالب برای فصل آینده چمپیونزلیگ / دورتموند در زمین دشمن: نکند در خانه ما سرود بخوانند! 2
سناریوی جالب برای فصل آینده چمپیونزلیگ / دورتموند در زمین دشمن: نکند در خانه ما سرود بخوانند! 3