دوشنبه 2 مهر 1403

سهام پی‌اس‌جی به آمریکایی‌ها فروخته شد / سود 5700 درصدی قطر از خرید پاری سن ژرمن!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سهام پی‌اس‌جی به آمریکایی‌ها فروخته شد / سود 5700 درصدی قطر از خرید پاری سن ژرمن!

پاری سن ژرمن بخشی از سهام خود را به یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی که درصدی از سهام تیم بسکتبال لس‌آنجلس داجرز را در اختیار دارد فروخته است.

به گزارش "ورزش سه"، صندوق سرمایه‌گذاری قطر به عنوان مالک باشگاه پاری سن ژرمن اعلام کرد درصدی از سهام باشگاه را به یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی فروخته است.

این خبر در دنیای فوتبال و تجارت جنجالی شده چرا که قطری‌ها خرید باشگاه پاری سن ژرمن را یکی از پروژه‌های مهم خود در حوزه ورزش می‌دانستند. منتقدان می‌گویند قطر ظاهرا از دستاوردهای این پروژه راضی نیست و حالا می‌خواهد با فروش سهامش به شرکت آمریکایی آرام آرام از پی‌اس‌جی فاصله بگیرد.

در بیانیه منتشر شده از طرف پاری سن ژرمن اعلام شد که 12.5 درصد سهام باشگاه به یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی فروخته شد. در بیانیه از این معامله به عنوان یک "شراکت استراتژیک و مهم" یاد شده است. شرکت آمریکایی متعهد شده در توسعه عملیات‌های باشگاه نقش‌آفرینی کرده و بخشی از هزینه‌های استادیوم و مجموعه تمرینی را بپردازد.

رقم این قرارداد هنوز رسما اعلام نشده است ولی سایت اتلتیک می‌گوید با توجه به اطلاعاتی که از رقم قرارداد به دست آورده می‌توان گفت باشگاه پاری سن ژرمن 4 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

این نشان می‌دهد خرید پاری سن ژرمن برای قطری‌های چقدر سودآور بوده است. صندوق ورزشی قطر در سال 2011 باشگاه پاری سن ژرمن را به مبلغ 70 میلیون یورو خریداری کرد و ارزش باشگاه حالا به 4 میلیارد دلار رسیده است.

سهام پی‌اس‌جی به آمریکایی‌ها فروخته شد / سود 5700 درصدی قطر از خرید پاری سن ژرمن! 2