دوشنبه 2 مهر 1403

سهام کامرزبانک آلمان و یونی‌کردیت ایتالیا سقوط کرد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سهام کامرزبانک آلمان و یونی‌کردیت ایتالیا سقوط کرد

اعلام دولت آلمان مبنی بر حفظ موقت سهام 12 درصدی خود در کامرزبانک، روز دوشنبه سهام این بانک آلمانی و یونی‌کردیت ایتالیا را که در صدد ادغام با این بانک آلمانی بود، تحت تاثیر قرار داد و به کاهش ارزش آن‌ها منجر شد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اعلام دولت آلمان مبنی بر حفظ موقت سهام 12 درصدی خود در کامرزبانک، روز دوشنبه سهام این بانک آلمانی و یونی‌کردیت ایتالیا را که در صدد ادغام با این بانک آلمانی بود، تحت تاثیر قرار داد و به کاهش ارزش آن‌ها منجر شد.

بر اساس این گزارش، تصمیم دولت آلمان، احتمال ادغام این دو بانک بزرگ اروپایی را کاهش داده است.

آژانس مالی آلمان اواخر روز جمعه در اقدامی که به وضوح نشان داد از تصاحب دومین وام‌دهنده بزرگ این کشور توسط وام‌دهنده ایتالیایی حمایت نمی‌کند، اعلام کرد که برای مدتی سهام بیشتری در کامرزبانک نخواهد فروخت و استراتژی این بانک "در راستای استقلال" است.

هشدار بلومبرگ درباره آینده تاریک اقتصاد اول اروپا

اقدام یونی‌کردیت جاه‌طلبانه‌ترین تلاش تاکنون برای ادغام بانک‌های اروپایی است، اما قبل از انتخابات ملی در آلمان با موانع سیاسی قابل توجهی مواجه شده است.

سهام کامرزبانک در معاملات روز دوشنبه در فرانکفورت 5 درصد کاهش یافت، در حالی که سهام یونی‌کردیت در میلان 1.6 درصد کاهش یافت.

سهام کامرزبانک از 11 سپتامبر، روزی که یونی‌کردیت اعلام کرد که 9 درصد سهام کامرزبانک را جمع‌آوری کرده و علاقه خود را به ادغام با آن ابراز کرد، حدود 24 درصد افزایش یافته بود. سهام یونی‌کردیت نیز 5 درصد شاهد افزایش بود.

برخی از تحلیلگران گفتند که اعلامیه آژانس مالی، بازوی وزارت دارایی آلمان، به این معنی است که یونی‌کردیت اکنون بعید است به زودی پیشنهاد تصاحب بدهد.

تصاحب غیرمنتظره سهام کامرزبانک توسط یونی‌کردیت، برلین را غافلگیر کرد و مخالفت اتحادیه‌های کارگری را برانگیخت.